|
|
|
|---|---|
|
Hej Har lite problem med dessa två mätare. Ekonomimätaren är "fast" i mittenläget ungeför och rör sig aldrig. Tankmätaren lever sitt eget liv och när det är under 20 liter kan den pendla så att reserven lyser ena minuten, och vara tillbaka o peka på 20 minuten efter. Småfel men jäkligt irriterande, vill ju att allt ska fungera. Speciellt tankmätaren, man vill ju ha koll på hur mycket där är kvar även om man inte kan förvänta sig att den visar helt exakt på en gammal bil. Nån som har en idé om vad detta kan kosta att få fixat? Tack på förhand! - aldrig mera M20 | |
|
Polarn hade samma fel + att alla andra mätare också var döda på sin 328 -98. Han va inne på BMW o fixade de, kalaset gick på 7600:- Inte så kul. ///Schumi |
|
|
Sök istället efter en begagnade instrumentpanel. Det blir nog billigare. Här kan du söka över hela sverige. Länk ------ Länk Länk |
|
| Hade samma fel på min gamla bmw ang soppa mätarn. Det är nog inte soppamätaren det är fel på utan mätaren i tanken.. Ekonomimätaren kan fastna om mätartavlan lossar lite. Räcker med att lite papper sticker upp. Min polare hade det felet. | |
|
Ok, en lösning är ju att alltid ha över 20l i tanken, men jag har paranoia för att bli slangad :P Ekonomimätaren funkar ibland märkte jag idag, lite ryckigt men ändå. Den visade rimlig förbrukning runt litern beroende på hur jag gasade, men den sjönk aldrig till bottenläget som den ska när man står stilla, då fastnade den i mitten. Kan vara värt att kolla upp ditt förslag då Douglas, verkar vara nåt som en amatörmekare kan klara själv, om man bara haft tid... Tackar för idén! - aldrig mera M20 |
|
| Inga problem :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.