AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
613

Märkligt ljud under instumentpanelen

Hej

Hör ett märkligt ljud under instrumentpanelen när bilen är avstängd. Det låter som små elmotorer som sätts igång o stängs av med några sekunders mellanrum, och verkar sitta ganska "långt fram", typ nästan där vindrutan möter instumentpanelen. Under färd hörs inget (eller kanske bara överröstas av motor/vägljud). Har väl suttit i bilen med motorn avstängd en kvart som längst, och under hela den tiden har ljuden hörts. Tilläggas bör att jag även har något elfel i bilen, med varningar för Kennzeichenlicht o Rücklicht, nåt samband kanske? Tänkte också att det kanske kunde ha att göra med AC'n, men den är tom och används därför aldrig, så det kanske är uteslutet? Tacksam för alla tips!

-
aldrig mera M20
mange540
Tror att detta ljud finns i alla E34:or. Ngt med ventilationen, motorer?
Mig veterligen helt normalt, sök på forum och du kommer antagligen att hitta massa info...

Angående dina felmeddelanden så är det larm för bakljusen/t och kanske nummerplåtsbelysningen, mina tyska är inte på topp men så mkt vet jag att "licht" betyder ljus.

Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Japp ett helt normalt ljud i e-34!
inget att oroa dig för!

Just real M-power
Ok var ju skönt att höra! Jag upplevde det aldrig det i min förra E34, fast det kan kanske bero på att det var nåt fel på just den funktionen, vad det nu är? Nån som vet exakt vad det är som låter, vad det har för funktion och hur länge det normalt håller på efter att man stängt av bilen. Vad det än är så måste det ju förbruka ström...

-
aldrig mera M20
Samma ljud finns på E39 oxå.

///Schumi
Det är elmotorer som öppnar/stänger luftspjällen, de brukar föra lite oväsen i x antal minuter efter avstängning. En annan sak som hörs tydligt är fjädern som spänner vindrutetorkarna, det brukar bröla på ordentligt efter 10 km/h då den spänns. Samt vid avstängning då den släpps efter.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.