|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en rattkrycka. har därför två frågor: - är det nått som verkligen stoppar tjuven? hur funkar det mot organiserade tjuvar från östeuropa som oftast har en kopia på bilens nycklar? - vilken är bäst? finns det nån test att referera till? finns det andra likande system oxå? mvh Gunnar | |
|
Blacka Z3: Länk använder min flitigt i min andra bil och det går numera på nolltid att låsa resp låsa upp. Har dock aldrig testat att använda den i Bmw vill inte gärna har märken på en sådan fin M-ratt. |
|
Tigerr |
rattkryckan ger ett bra extra skydd, förutsatt att det är av ett 'rejält' märke, tex. ABUS eller liknande. jag har tyvärr inte sett några tester eller liknande som jag kan tipsa om. |
|
sen är det bra om du har rattkrycka i försäkrings syn...för har du en SSF godkänd krycka och ett godkänt larm så slipper du självrisken vid inbrott i bilen... jag använder krycka själv i alla mina bilar...det tar ju ingen tid alls att montera eller demontera... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Jag har larm, startspärr, rattlås dessutom garage. Är du tjuv är det bara stoppa svansen mellan benen och vända:) Rattkrycka = Bra:) ------ Länk Länk |
|
|
jag tankar på bilia och såg att bilia har rabbat på nån krycka. 649kr. den var väldigt tung...men om den var bra vet jag inte ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Jag såg ett test för ett tag sen där de provat att knäcka rattkryckor med glidhammare och det var inte en enda som klarade provet om jag minns rätt, skillnaden var hur länge de stod emot och det var ganska stora skillnader mellan de sämsta och de bästa (flera minuter), det verkar som om man får vad man betalar för dock... | |
| Jag såg ett test för ett tag sen där de provat att knäcka rattkryckor med glidhammare och det var inte en enda som klarade provet om jag minns rätt, skillnaden var hur länge de stod emot och det var ganska stora skillnader mellan de sämsta och de bästa (flera minuter), det verkar som om man får vad man betalar för dock... | |
| Oj, kom två inlägg visst... Beklagar... | |
Tigerr |
BoogieElvis - jag vet inte vad en glidhammare är.. men det låter som att det inte är ett helt tyst verktyg.? få inbrotts/stöldskydd står emot vad som helst hur länge som helst. förlänger de tiden på en stöld med några minuter så tror jag att det skrämmer bort de flesta biltjuvarna. |
TobbeBMW |
Glidhammare: Ett verktyg som i det närmsta består av en stång (30-50 cm lång) med en typ av fästanodning i ena änden (krok eller liknande) på denna stång så finns en vikt fästad. Den här vikten kan skjutas upp och ner på stången (Glida). Därav namnet glidhammare. Det går att få på riktigt tunga "slag" med de större varianterna så att knäcka en rattkrycka är helt möjligt. Ja... nu åter till ämnet :-) |
|
Jag rekommenderar MEGA CLUB. Godkänd av Svenska Stöldskyddsföreningen. |
|
| Anus! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.