AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
811

Lura motronicen?

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Jag har en Motronicbox med lmm med klaff jag har ställt på fjädern rejält och skruvat upp co skruven. Men den går riktigt fett ändå Jag har volvos gröna 465cc men ej uppställt soppatryck så borde ligga runt 400cc nu. Går det att slussa förbi luft på något annat sätt? Har ingen 535 lmm till hands. Går det att sätta en ballograf ventil kanske?? Bilen är en överladdad m10 1,8l -86.
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Gör en Bypass förbi LMM och prova?
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Nu startar inte bilen istället jag har bytt allt box tändmodul tändstift färdelarlock rotor lmm ger gnista och stiften blir blöt. Startade fint förut dog vid normal körning.
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Gå ner i storlek på spridarna,dom är alldeles för stora
ska du ta ut 450-500hk är det helt rätt men jag får en uppfattning att du inte ska det ur din 1,8
och skaffa en större LMM ,din orginal blir helt fel med de spridare du nu använder,du dränker motorn med soppa
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
nej spridarna är korrekt för mitt ändamål! Det är en fyrcylindrig så bränslet med aktuell brt räcker till ca 300 på en motronic. På sexa hade det räckt till 450hk.... Jag har hittat felet nu surar den bara igen.. Jag har kört en vecka med spridarna med afr 12.0 vilket är ganska lagom på överladdade maskiner. Går lite fett på låglast det är därför jag startade denna tråd! Jag söker en bypass på låglast så att jag inte behöver ha klaffen spänd så mycket.
Toballan
SIkko: Vad har du för insprutning på din m10 motor om du kan använda 535 motronic lmm? För mej räcker nog 340cc spridare vid 1,5 bars laddtryck och rejält uppspänd 60mm lmm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.