AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
651

Devalvering av körupplevelsen?

Jag har sista tiden kommit att tänka på att man tycker att sin egna bil går sämre och sämre för varje dag som går rent prestandamässigt. Jag kommer ihåg när jag nyköpt bilen, då tyckte man det var ett jäkla acc och bra drag.
Men när man kör den idag så märks det knappt i kroppen.
Det måste vara att kroppen vänjer sig vid att känna acc:et.
Undrar bara om nån annan känner samma sak som jag...

När man åker med nån annan som får köra bilen och man sitter på en annan plats som man är ovan kan bilen helt plötsligt kännas få bättre drag. Måste vara för att kroppen är ovan att sitta på just den platsen.
Skulle gärna höra om nån annan delar mina erfarenheter...

BMW - När du älskar att köra!
Det enda rimliga alternativet (köpa ny bil en gång i månaden blir gärna dyrt :)) är ju att tvinga sig själv till att köra en riktig surhink nån vecka emellanåt. Vid bytet tillbaka är allting riktigt "nytt och fräsht"..
mm det är ett av dagens i-landsproblem. en lösning är att man kör sin firmabil tex. VW caddy nån gång i veckan och sedan känner skillnaden ;)

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Tyvär är det ju så, men när man har tänkt efter lite så spelar de ju ingen roll om man kör en Maranello eller GT2, man kommer ju tröttna på accet till slut ändå, så de e bara o tuta o köra på :)

///Schumi
jp
464
jpn
523im -99
ja visst är det så! =(

B-M-W
Gör som jag, köp en Mercedes 200E som bruksbil och din finbil kommer kännas som en bomb.
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Sätt dig inte på en motorcykel... det gjorde jag och nu känns alla bilar ruskigt trötta :/
Dr
175
Drewl
520i - 91
Av_is_och_eld: Visst är det så som du säger! Känner igen det du säger. Tyvärr så vänjer kroppen sig vid accelerationen,bottendraget och farten.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag läste någon intervju med en F1 förare för något årsen som sa att eftersom man rattar en f1bil ett par dagar i veckan är det meningslöst att ha en superbil eftersom den ändå var slö jämfört med F1an. Första veckan / månaden av nybilsägande är den bästa. Sen börjar man få stenskott, dörruppslag och vänja sig vid prestandan.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Jag kör motorcykel rätt ofta nuförtiden, och sen jag började med det så bryr jag mig inte så mycket om hur snabb bilen är.. Jag vet att fastän jag skulle trimma bilen för tiotals tusen så skulle ändå en "original" japansk sporthoj vara snabbare...

Jobbigt men sant.

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
Upplevelsen mellan motorcykel eller för all del en F1-bil är så väsenskild jämfört med en standardbil att jag ändå anser det värt att ha en rolig standardbil. Det är helt olika dicipliner.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fast en Enzo är mer F1 än standardbil och det finns kanske ingen mening med att köpa en sådan när man kör en riktig f1a vecka in och vecka ut. Därmed inte sagt att man behöver köra en Volvo 740 :o)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ja man vänjer sig och känner att man kan hantera bilen genom åren. Skulle jag tro. Däremot inser jag ju att bilen går lika bra då som nu.

brukar tycka min bil har taskig väghållning, då räcker de å köra föräldrarnas bil eller firma bilen för å njuta av de goda igen :)

___
låter mer än de går :D
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
jag brukar ta en vända i min Fiat 127 (1974) med 37 hästar.
å sedan så går min Bmw som ett reaplan :)
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Jag håller mig borta från alla bilar med vass motor, bara för att jag vet att jag blir pank då ha-begäret slår till...

Kör aldrig nån annans bil om du inte har råd med en likadan!
:)

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.