AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.000

Byte av språk i färddatorn på en E39 -00 ?

as
9
astrom
523i Touring -00
Hejsan,

Jag har nu varit BMW 523iT ägare i snart 6 timmar, jag har hämtat en årsmodell 2000 från Tysklad. Ett problem jag omedelbart stötte på var att bilen snackade tyska med mig, kanske inte så konstigt med tanke på var den kom ifrån men lite jobbigt när min tyska i princip är obefintlig.

Jag tänkte att det borde gå och fixa och har surfat runt lite men inte hittat någonting som verkar stämma ännu, så min fråga är om det är någon som vet hur jag byter till Engelska ?. Jag var och "pillade" lite och vips så visade AC'n temperaturen och ute tempen i farenheit i stället !!!.. Kanske står det något i manuelen om detta men den är också på tyska, finns det föresten en manual i PDF format eller liknande att hitta på nätet ?.
52
205
528Mora
528iA -97
Hej och grattis till den nya bilen.
Jag antar att du har navi i bilen då du skriver att bilen ”snackade” tyska.
Tryck på meny knappen till vänster om monitorn.
Välj ”Set”, eller vad det nu heter på tyska (längst ner till vänster, över datum), nu öppnas en ny sida med inställningar. Den första inställningen är just språk, välj GB (tror jag) för engelska.
Längre ner på samma sida hitta du också inställningar för temp och avstånd.

Lycka till.

Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Men det ändrar väl inte att talet är på tyska. Är inte det hårdkodat i navienheten dvs är det tysk röst så förblir den tysk så länge man inte byter ut navienheten?
52
205
528Mora
528iA -97
Nej, på min kunde jag välja mellan tyska, engelska och franska.
Tror att dessa tre är standard.

Länk
as
9
astrom
523i Touring -00
Förlåt så mycket, när jag menade "snackade" så menade jag att allting stog på tyska, bilen har inte Navi/TV utan bara vanlig färddator.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Förlåt att jag talar om annat astrom. Vet inte hur det fungerar utan navi. Om man måste in till BMW och ändra eller om man kan göra det med spakarn.

528Mora: Det måste jag testa i morgon. Har alltid haft navin inställd på englska och hade ingen aning att talet ändras med valet av språk.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
hehe. Jo det stämmer. Den ändrar talet. Den engelska damen låter trevligare än den tyska, som jag tycker låter lite barsk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.