|
|
|
|---|---|
|
Har en 540iA Touring (E39, 1999) som jag är lite sugen på o trycka ut mer effekt ut. Bilen har gått 13500 mil ca, är det dumt att börja trimma så "sent"? Det jag hade tänkt mig är nått sorts chip (som är anpassat efter bilen, inget multichip!), samt eventuellt Sportluftfilter (för finare ljud) samt eventuellt sportavgas (även här för ljudet, men även lite för vikten kanske?). Nu söker jag folk som trimmat sina 540:s, (eller folk som är kunniga inom det!) och har erfarenheter om detta, hur har bilen gått efter, några problem? Problem vid besiktningar? Nått annat? Sen lite senare är jag VÄLDIGT sugen på att ladda med lustgas också, har hört att man kan ladda mellan 75-100 hk extra utan driftproblem. /Jocce | |
|
Länk Chip tycker jag inte är något att satsa på när man inte har en turbobil. Följ länken ovan och du lär inte bli besviken. :) Vet dock inte vad/om ESS har som krav (maxmil) när dom trimmar. Har i alla fall hört att man måste ha en motor i bra skick för att dom ska sätta i en kompressor. bla Asken vet mer om detta! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hm, låter juh otroligt trevligt det där! Men också mycket pengar! Visst vill ja ha ut mer effekt, men kanske inte behövs sådär mycket! Men klart blir man sugen! er effekt än M5:an juh! Man borde åka ifrån ganska mycket... Hur skall man övertyga frugan? /Jocce |
|
|
Någon (några) här på forumet som har erfarenhet av kompressorn? Vore kul o se om den går bra även efter ett antal 1000 mil! /Jocce |
|
|
Asken hade väl det i flera tusen mil om jag minns rätt... /Simon |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.