|
|
|
|---|---|
|
Hej där ute BMW-vänner,är det någon som vet om fälgar till en 320-96,E36, passar till min, som är en 525 tds -93,E34,har nämligen fått tag på ett par (4st.)som jag är sugen på!!! HBK | |
Svärd |
Bultcirkeln är samma men du behöver 25-30mm spacerplatta för att få ut däcket jäms med skärmkanten. En arbetskamrat kör med det och det funkar jättebra. Han bultar då fast spacern i originalhålen och fälgen i spacern. Lite extrajobb när man byter till vinterhjul om man inte har E36 till dom med. ///Martin |
Svärd |
Använd sökfunktionen förrästen. Den är jättebra och så blir det inte massa nya inlägg om sånt som redan är skrivet. ///Martin |
|
Tack för tipset! HBK |
|
|
Förrestn varför behöver man spacer? bultmönster o centrumhål e väl lika ? HBK |
|
|
Det är fälgens inpressningsdjup (kallas även offset eller ET) som är annorlunda mellan modellerna. E34 har ET-20 medans E36 har ET-42. Vad siffrorna innebär är att E36 fälgarna kommer 22 mm längre in i hjulhuset, vilket inte funkar utan att det tar i nånstans. Tvärtom skulle E34 fälgar på en E36:a hamna alldeles för långt ut med ändrad spårvidd och eventuellt skrap i skärmkanterna som följd. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Kolla här för fälginfo angående BMW modeller: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Tack för ytterliggare upplysningar i ämnet! Får nog avstå från mina tänkta fälgar .......... HBK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.