AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.013

Skall inte ljudet öka vid fartökning

Ro
31
Roggan
740iA-97
Hej

Skall inte stereon automatiskt höja volymen när man ökar farten? Den gör det bar lite då och då. Det är en BMW org stereo Bussnies med bandare. Bilen är en 540iAT-98.
Tacksam för ett lite svar från någon ute i cybervärlden....

Roggan
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
På min förra bil - 330 Ci med business-stereo - kunde den funktionen justeras för mer eller mindre effekt. Minns inte exakt hur man gjorde, men det ska gå att göra. Konsultera instruktionsboken är mitt förslag.
Søk " M knappens funktioner" på forumet så vil du finne det.
Det har vært tema tidligere.
Ro
31
Roggan
740iA-97
Hej
Det skall kanske nämnas att min stereo är med Navi inkl TV.
Det finns då ingen "M-knapp". Jag tror att detta lilla bekymmer härleder sig till någon av ABS sensorerna som känner av hastigheten,,,,,rätta mig om jag har fel.
Hasso o Folke verkar vara riktiga guru´s på bilelkektroninkens komplicerade värld... Det kanske kan ge mig ett litet tips.

Roggan
Hastighetssignalen finns på k-bussen om jag inte tar fel. Den används till bl.a navigatorn, regleringen av intervalltorkningen mm samt till volymregleringen. Stämmer att man kan ställa hur mycket volymen skall ändras i den dolda menyn med m-knappen osv.
Menyn bör gå att ta fram även på din modell men jag kan inte säga hur tyvärr, jag har inte grävt i funktionerna på navi-TV utrustade bilar. Kanske nån annan vet?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.