|
|
|
|---|---|
|
Tjena... Har läst igenom lite inlägg när det gäller placering av Lamdan och undrar nu om ni rekommenderar mig att byta placering av den..?? Jag kör endast mycket korta sträckor hela dagarna...och har hört att om man kör korta sträckor så är det bästa om man kan placera den vid grenröret....Den behöver ju komma upp i temperatur innan den börjar funka som den ska. (finns iof en förvärmare på min) Jag är iof lite osäker på vart den sitter nu men det är en verkstad som har bytt min innan, så jag antar att dom har satt den där den ska sitta "orginal" jag har haft grymt mycket problem med min bil som har gått som "skit"..ursäkta uttrycket...innan den har blivit varm (hoppar nästan fram å går inte på alla cylindrar) Nu fick jag tips som att det kan vara ett relä till förvärmaren till lamdan som är trasig så den ska bytas ut imorgon.....Får hoppas det är problemet! Men jag undrar ändå hur ni har gjort med eran lamda ??......Ngr lär ju köra som mig...Korta sträckor hela dagarna... Tacksam för tips... | |
stefannorr |
Jag kör ara korta sträckor till 99% och har aldrig behövt byta lambda eller katalysator ioför sig har de då varit andra märken än BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.