AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
820

728ia 96

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Har ev. en e38 på G.

728ia -96
Aspensilver met.
svensksåld
15800 mil
Full serv. bok servod på Bmw samt även ej aukt. verkstad
gott skick ingen rost bucklor eller liknande men behov av helrekond

Mycket snålt utrustad:
halvskinn!?
ej digital klima bara vanlig med manuella vred.
ej färddator
ej lucka
ej cd-växlare
ej elsäte

dvs en snik bil men det finns i alla fall autlåda (utan steptronic), softclose farthållare och multifuntionsratt men knappast någon speciell extrauturstning.

Hyfsade sov-hjul på prg. alu fälg bes+skatt och allt fungerar.

Vad skall man betala?

BMW CS #5139
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Johannes

Jag funderar på att sälja min 728:a. Det är en -97:a, cosmossvart, svart skinn, elglaslucka, regnsensor, xenon-ljus, original modell 58 split-fälgar med Michelindäck 18", cd-spelare, softclose, steptronic plus lite till. 11 000 mil. Tror att jag kommer att få runt 90 000 för den. Vill också lägga till vad jag sade till dig när jag provade din Kashmirbeiga 750 på IKEA-parkeringen för ngt år sedan. En V12:a är en V12:a, du kommer att få abstinens när du sitter i 728:an. Jag har lyckligtvis blivit gammal nog att lyckats jobba ihop till en av varje;)

Johnny

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Hej!

Med tanke på hur svårsålda dessa vagnar är så skulle jag inte köpa en E38 utan skinn.

Har själv försökt bli av med min nu snart 5 månader. Dock med skinn.

Men ett bra pris är alltid ett bra pris, ca 60 000kr skulle jag ge om det satt hyffsade fälgar på, vita blinkers osv. (iofs en smaksak.) och i bra skick maskinellt.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tjenare! ja det kommer jag ihåg även om det inte blev någon affär den gången. Den kaschmirbeige hittade en annan nöjd ägare men tyvärr blev den senare stulen! (snyft)

Ja det bästa hade varit att ha kvar highline 750n och åka 728 till vardags men jag har ju även en Lupo så det blir ju lite mycket av både pengar och bilar :)

helst skulle man ha en e38 750 men grejen är att jag ev. kan köpa denna 728 billigt i något defekt skick och då är det intressant annars skulle jag ej köpa en snik 728.

Fler åsikter om priset?

BMW CS #5139
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Spontant tycker jag att Sokis 60 000:- låter väldigt lågt. Det är ju ändå en bil med, förutom sexan, har en fantastisk komfort och en hög kvalitet. Dock är det ju just nu köparens marknad. För 60 000:- skulle inte jag tveka att köpa den iallafall. Jag gav för min 750 förra hösten 15 500 Euro av BMW-handlare i Mannheim. Den är dock då i ett helt underbart skick med i princip alla utrustning. Det var kanske lite dyrt men jag har aldrig sett en så pass gammal E38:a i ett sådant skick. Den har dessutom det ljusgrå sportskinnet vilket jag sökte.

Johnny

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
jo visst låter 60 lågt men det börjar ju krylla av e38or 740 94 95or för runt 60-65 och då är det ju inte orimligt. Man ser ju många 728or för mycket mer än 60-70.000, ibland nästan mer än för vad man vill ha för 740 och sett ut den synvinkeln är det ju överpriser.

Som sagt är det ju extremt svårsålda bilar och nämnda 728a förmodligen extra extremt svårsåld pga sin dåliga utrustning och då tror jag att man är nere i de priser soki nämner när man idag kan köpa en 750ia 95a med bra utrustning för runt 70.000 kr.

vill gärna har så många synpunkter som möjligt!

BMW CS #5139
Joholm:

Du räknar med att få 90 000kr för din med läder, glastak, xenon, 18´fälgar, cd, 11000mil och den vi pratar om har inte bara gått längre utan saknar massa utrustning.

Läder är väl nästan ett måste i en "lyx" bil..

Kan vara värd mer, men marknaden säger ca 60 000kr. Tyvärr...

Ny bild 10 Juni-
Länk
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Håller med dig Soki.
För mig personligen är läder ett måste på en bil av den kalibern. Annars påminner det ju mest om min Passat diesel. Den gör ingen lycklig precis.
Vet ju inte heller om jag kan få 90 000:- för min men får jag inte där ikring så får jag väl behålla den. Känns inte som något speciellt betungade att dras med en E38:a. Varför ska du sälja din och hur är dina intryck av din Phaeton??

Johnny

Joholm:

Jag vill sälja min E38a pga. att jag haft den ca. ett och ett halvt år, börjar tröttna. MEN i mina ögon en av d bästa bilarna som någonsin gjorts. Kan mycket väl bli en E38a igen i framtiden.

Ang. min phaeton så finns det en del läsning om den här:

Länk

Länk

Samt en jämförelse mellan lyxbilarna jag gjorde för länge sedan utan att ha provkört dem:

Länk

Ny bild 10 Juni-
Länk
Sokis värdering verkar realistisk, kanske +- 5KSEK.

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
ok tackar för alla synpunkter hittils vi får se hur detta utvecklar sig men som sagt är den bilen bara intressant om jag får den till ett riktigt kanonpris och skall då försöka behålla den ett tag. Har sagt det tidigare några gånger...

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.