|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Maxad: Bilen är till salu så du kan med andra ord åka hur mycket du vill för endast 399k |
|
| ligger den hos nån bilfirma eller säljer du den själv ? har faktiskt inga planer på att köpa ny bil det här året förlorar på tok för mycket på det annars hade det kanske varit nåt ;) . vad ska det bli nu då låt mig gissa ....645? | |
|
Maxad: På bmw i V-by snart i all fall nästa bil är inte bestämnt ännu.... |
|
|
Verkar ju skilja rätt mycket mellan vanlig M3 E46 och C32, då borde det rimligtvis skilja ännu mer mellan CSL och C32. Ändå fick CSL-en stryk av en C32. Gör inte CSL 0-100 under 5 sek? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| I de flesta tidningstester vinner M3:an över C32 när det gäller acceleration. Däremot verkar det vara mycket jämnt mellan dessa bilar i "verkligheten" (enligt så kallade "kill stories" på diverse forum). Kanske beror det på att folk inte kan växla ordentligt. | |
|
Ja eller glädjesiffror från BMW-s sida. Rimligtvis borde ju inte en C32 köra ifrån en CSL, men större under har ju skett. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
dunstan |
M3 är snabbare än C32. Men Maxad har troligen bättre reaktioner och vana att dra rakt fram. Vana med bilen är minst lika viktigt som många detaljer. Däcktryck? Varma sulor? mm mm... Som vanligt så är denna typ av bilar väldigt jämna i verkligheten. Samma sak med min Alpina vs M3 E46. Inte blivit dragen än... ;-) Merca är lite gubbigt om man väljer C och E klass tycker jag. Även om det är drag i AMG motorerna. Utseendet är "gubbe" ;-) Däremot en SL 55 AMG! Eller varför inte nya SLK? |
|
dunstan: Ska vi ta en ny disskusion:))om vilken bil som är snabbast... |
|
|
Mercedes nyare bilar (dom flesta) har väldigt lyckad design enligt mig. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Jag håller med Perran_ angående Mercedes design. De flesta modellerna är grymt lyckade och för tillfället anser jag att BMW har LÅNGT kvar innan de är ifatt Mercedes på den fronten. Ärligt talat har jag svårt att se BMW göra någon modell som är snyggare än SL (och CL också för den delen). 6-serien ser ju direkt misslyckad och överarbetad ut bredvid en SL eller CL... | |
dunstan |
Starre: Visst kan vi det! ;-) Perran_: Inte de flesta. SL och SLK är fina. A, C, E, CL och S är inget jag tycker är överdrivet snygga. Men smaken är som baken... Elfrippo: 6-serien misslyckad? Hallå!!! Den är ju otroligt fet! Kan stå och titta på en ett bra tag när jag ser den. Imponerad över linjerna. Verkligen tanke bakom designen måste jag säga. En M6 eller Alpina modell av den. mmmm.... Skall inte klaga på Merca men de behöver kompressor eller turbo för att röra på grejerna nu för tiden. Audi börjar däremot bygga bra motorer utan turbo. 3.2 fsi tex. Intressant utveckling... |
|
Nya E och S är snygg, men som sagt smaken är röven, klöven... Så roligt när folk tycker att överladdat är fusk, men när t ex Hammarström sopar banan med dom flesta slår sig många BMW-anhängare för bröstet och kallar det för "BMW-Power" :) Javisst Merca kör med överladdat, men då är ju SL 55 AMG snabbare än M5 E39 också :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran_: Bra poäng faktiskt. Kan själv tycka kritik mot överladdning och annat "fusk" är lite tröttsamt. Vi är alla entusiaster, men en neutral syn ibland skadar inte trovärdigheten.. Mercedes gör väldigt bra bilar, så enkelt är det. Något annat vore naivt att påstå. Annars skulle väl vi BMW- ägare inte ta upp dem som jämförelseobjekt hela tiden, eller hur? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Japp helt riktigt. Då borde dessa överladdatmotsträvarna även ogilla en del av Alpinas modelles, som t ex B7 turbo och B10 biturbo. Vilket jag har svårt att tro. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
ModelleR Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
dunstan |
Perran_: Jag säger inte att det är fusk! Snarare den väg man går när man inte klarar ekonomimiljö. Säger inte att det ena är bättre än det andra. Konstaterar bara att Mercedes valt den "enklare" vägen. BMW har en tradtion av turbo och idag är det dieslarna som överladdas. Alpina använder kompressor i ny B7/B5. Personligen föredrar jag för tillfället BMW före bilmärken med överladdning. Tycker därför det är intressant att se att Audi lyckats bra med 3.2 fsi tex. Lexus kopierar ju BMW hårt men motorerna är trista. |
|
Smaken är delad som sagt. Men det är ju därför BMW har hamnat på efterkälken när det gäller prestanda, för att dom inte överladdar. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran_ De kanske har hamnat något på efterkälken när det gäller hk, men absolut inte när det gäller att utveckla och bygga motorer. Personligen är jag ganska imponerad över att de lyckats klämma ut 343 hk ur M3 E46 motorn. 3,2 liter, 343 hk, utan överladdning! Med en överladdad motor kan ju vilken snorig garagenisse som helst få den effekten, men utan så blir det värre. |
|
| Jag läste i en biltidning,jag kommer inte ihåg vilken men Den vanliga m3an var lika snabb 0-100 som csl men csl var snabbare i bankörning. C32an har högre vikt och automatlåda så jag tycker den verkar matcha csl bra. | |
|
Nej visst, dom gör ändå fina motorer BMW. Men Calle L, du tycker alltså att Audi inte gör bra motorer bara för att dom överladdar? Audi om några tillverkar hållbara motorer trots överladdningen. Kent: Vanliga M3 E46 gör 0-100 på 5.2 och CSL strax under 5 sek. Inte mycket som skiljer men ändå. Ja, Mercan verkar gå riktigt bra eftersom han körde ifrån CSL-en i filmen. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.