AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
567

Värdering 528ia-86??

Rocko
Hej undrar vad jag kan få för min BMW 528ia-86
lite rost finns + små skavanker annars fin.
Den har gått 27700mil och Automaten är defekt.
Motorn går kanon Diverse nytt.. Vill bara veta ett ca värde på den. är tacksam för svar av er lite mer BMW frälsta än jag.

Mvh. Rocko.
Sponsoransvarig Turbo Performance Club. Väst.
BMW-Yoda
Vill innte nervärdera din bil. Jag tycker med lite rost annars fin, med defekt automat. Max 6000. Den är nog lättare att sälja fungerande. Är den välutrustad? Det är ett plus. Det bästa är ju att slänga ut en annons. Marknaden brukar tala sitt tydliga brutala språk.
P.s Jag har en automat med lockup,men det är ingen 3-programmare. Billigt. D.s.

BMW-Yoda
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Försök fixa automatlådan innan försäljning då får du mer för den, annars tror jag på 6.000-7.000 kronor.

//Schnitzer
Jag var på väg att köpa en 528iA en gång med def autlåda.Så jag ringde Bmw i Uppsala och hörde med dom
hur mycket det skulle kosta att fixa den.......Kalaset
skulle kosta 18000kr!!!!!!!!!!!.Men det finns säkert billigare alternativ.

Mvh
Mathias
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Hmm.. luktar skroten..

A.T
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Vad tror ni jag får för min då?

528i -83 23000mil går perfekt fin inredning el speglar el lucka, elvärmda stolar. Lite ytrost finns!! men som ny under!

Vad tror ni?
Rocko
Hej igen..Jag köpte själv bilen med defekt automat.
Och så fick jag tag i en annan billigt (500:-)
Och nu har den pajjat oxå!!??
Verkar ju vara rena skiten dom där lådorna och det var ju inte direkt lätt och kul att byta den heller..så jag tänker sälja den så får näste man ha mer tur än mig.

Mvh. Rocko.
BMW-Yoda
Rocko! Fick du i konvertern ordentligt när du monterade den, eller pajade den senare. Har själv gjort misstaget en gång. Då pressar man sönder pumphuset, vilket resulterar i ingen drivning. Konvertern ska i i tre steg. Annars brukar automaterna funka väldigt bra. Det enda dom inte pallar är misshandel typ varva på N läget och så i med växel. Då brukar dom pajja rätt fort. Är det en trevalslåda du har eller en vanlig med lockup? Sitter nästan och blir småsugen på ditt objekt.

BMW-Yoda
Rocko
Tjenare BMW-yoda!!!
Ja jag fick i det riktigt, bilen funkade perfekt ett tag sen slutade skiten att driva..men backen funkar :-)
Lådan är en ZF4hp22 med 1 2 3 D N R P

Du får gärna köpa den då jag har tröttnat...har du dessutom en 320 eller 323 att byta med så blir jag glad. hör av dig på 0707-812057 eller maila på: mats.rokosa@turboperformanceclub.com

Mvh. Rocko.
Rocko
BMW-Yoda>> Ville du köpa den??

Mvh. Rocko.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.