AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.232

vattenpump till 316

Bo
3
Bobi
316i 1998
hejsan! har en bmw 316 sedan 1998 e 36... jag beställde en vattenpump till min modell, men hör o häpna den passade inte. utan verkstadskillen sade att det säkert måste vara en vattenpump som är till en compact modell.. vi kollade på förpackningen att det var rätt vattenpump till min modell som vi fått o allting stämde... hur är det möjligt?? och är det någon som bytt o lagt in en compact vattenpump till en sedan modell????

;o)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är samma vattenpump på alla bilar med M42, M43 och M44-motorn! Det spelar ingen roll vilken kaross den sitter i...

Dvs. det är samma vattenpump i Compact som i övriga karossmodeller med någon av motorerna M42, M43 eller M44.

Verkar inte som om din mekare vet riktigt vad han snackar om!

Varifrån köptes pumpen?
"BMW original" (via BMW) eller "piratdel" och i såfall vilket fabrikat?
(nu hoppar väl Hasso på mig och påpekar att alla delar som håller sig till samma eller bättre specar som BMW har för den aktuella delen, skall benämnas "originaldel", efter nya EU-regler...) ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Bo
3
Bobi
316i 1998
det är en pirat vattenpump.. köpte från en seriös reservsförsäljare, vi kollade båda i boken och såg att 316 e36 skall ha samma vattenpump från åren 1991-1998 compactmodellen skulle ha en annan modell. alltså inte samma enligt boken vi kollade i o beställde från ???

;o)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte vad det står i hans listor, men köper du den hos BMW är det samma pump (samma artikelnummer) till alla modellerna...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
stefannorr
I bland är BMW billigare på delar än typ mekonomen m.m så kolla innan,dessutom vet man att man får rätt del.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.