AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.869

Klantigt, glömde besiktiga bilen, körförbud:((

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Klantigt av mig och glömma besiktiga bilen, har inte heller fått nogon påminnelse från besiktningen heller. (det måste ha gått till förra ägaren). Nu fanns inga tider förens 22:e Juli. Men jag ska köra den till Drive in på måndag.

Vad händer hos vägverket då? Blir bilen avställd automatisk bara för att det är körförbud på den? Den har nämligen varit förbjudet att köra fr.o.m 1:e Juli, men jag fick brevet idag:(

------
Länk
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tråkigt, hände mig också i år. Man får inget brev om bilen är avställd och sommarbilarna har besiktningstider under vintern.. :-(

Nej bilen blir inte avställd, men Du får ju bara köra den till besiktningen så Du kan inte använda bilen..

/Caspar
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Casper//

Tack, nej jag ska inte köra med den förens på måndag då jag ska till besiktningen. Det värsta är att jag har en 325 som också är körförbud, pga den är för låg och inte kommer upp till deras lyft på besiktningen. Nu får jag cykla hela helgen:)

------
Länk
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
coolt.... AHr du några bilder på 325an :) Den måste vara helt sanslöst låg om den inte går igenom besiktningen...

Mvh
Chrille
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Den är väldig låg:) Jag har inga bilder nu, men tänkte ta några då det är dags för att sälja den. Den är mörkblå, Coupé, med Simons hela vägen, 16" mycket djupa Porbet fälgar m.m (är du intresserad;)

Jag ringde bilbesiktningen innan och sa att det har varit problem med att få den på lyften förr, det fick förra ägaren erfara, men de sa att det var ok, det är bara och köra dit. Åkte dit och fick vända direkt. De tyckte att jag skulle byta fjädrarna och komma tillbaks.

------
Länk
Länk
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Hej Grodan..
I Arbogas "nya" bilbesiktnings hall är det nästan ingen höjd på lyftarna, dom är nedsänkta i golvet har jag för mig.
Såg att du bodde i Värmland så det beror på var i länet du bor men det är ju inte så långt emellan, Karlstad-Arboga ca 1,5h..
Så det går nog fortare att åka till Arboga än byta fjädrar..
Ring och hör med dom, om det inte löser sig, har tyvärr inge tele nr men det har ju Eniro kan jag tänka mig.
Trevlig Helg
Mvh Robert
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack för tipset. Jag får besiktiga den där i så fall. Hörde även att i Filipstad ska det vara helt platt, men det var det inte. Det får nog bli Arboga i så fall. Nu var det ett tag sen den var i trafik så de kanske har fixat till det även här i Karlstad. Ska undersöka saken på måndag då jag ska besiktiga 323:an.

Men tack än en gång för tipset.

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
By the way "Sono.io"//

Sei Italiano?;)

------
Länk
Länk
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
No.
Bara ett bra namn..
Men gillar landet, varit där 10ggr, för visso i jobbet men en del semester dagar har det väl blivit.
Här i byn funkar det med personligt besök, hundvalpsögon och att köra BMW. =)

Hade ombesiktning på min 535:a idag. Naturligtvis så hade jag inte hunnit göra reparationerna förrän igår och idag var sista dagen. Kör ner till Bilprovningen och stegar in i hallen och hittar en av killarna som står i gropen under en bil. På min fråga om de möjligen, kanske hade tid får jag höra att: "Vi gör inga ombesiktningar på fredagar och definitivt inte på förmiddagen!" En hjärtlig svordom och hundvalpsögon från min sida medan killen kommer upp ur gropen med ett stort leende. Får istället kommentaren: "Men det ska vi väl kunna fixa! För du hade BMW eller hur?" Hepp! Ibland fixar sig saker och ting väldigt bra. =DDD
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Little Goddess//

Skillnaden är att du är kvinna och det går hem hos killarna. Jag kan inte titta på de med hundvalpsögon då skulle jag kanske få en skiftnyckel i skallen istället. Synd att det inte är lika vanligt med kvinnliga besiktigare. Annars kunde man dra fram smöret.:)

------
Länk
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Med lite tur stöter du på en homosexuell besiktningstekniker , sätt på nån etikett på bilen typ "GAY-Power" så skall du nog se att det ordnar sig :-))))

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Grodan: Kan väl aldrig tänka mig att det var min kvinnligacharm och vackra ögon som fick mig en tid! ;)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
wadel, GAY-POWER var f-n det roligaste jag läst ngnsin HAHAHAHHA

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
AutoGay måste det väl ändå heta nu för tiden....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Markkus: Klockren!!! *ligger på golvet o vridern mig av skratt*

/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.