|
|
|
|---|---|
|
Igår började det igen....tomgångsproblemet.... Om man frikopplar och släpper gasen, så går motorn ner på 4-500varv några sekunder ( ibland stannar motorn t.o.m. ) innan den går upp till normalt tomgångsvarv. Någon som vet vad detta beror på? Luftmängdmätare? Tomgångsmotor? eller annat? Jag kan ingenting om dessa motorer, så jag är tacksam för all hjälp.... | |
| Det mest troliga är att det är vakuumläckage någonstans kring insuget. Kolla alla slangar så de är täta samt sitter där de ska och efterdra alla slangklammor. Köp en flaska startgas o spraya runt insuget. Går motorn upp i varvtal då, då har du hittat en läcka. Jag rekommenderar dig också att söka inlägg. Det finns mängder skrivet om detta. | |
|
Får försöka kolla det vid tillfälle..... Men om det är en läcka så borde jag ju ha felet för jämnan, men här kommer det ju och går liksom.... |
|
|
Idag försvann plötsligt felet när jag kört en stund.......jag begriper ingenting... |
|
|
Jag har ett liknande fel på min 525i, fast på min händer det att tomgången börjar vandra från ca.700-1500 rpm det kommer och går, ibland försvinner det efter en stunds hårdkörning och ibland slutar det bara, sen kan det vara lungt i en vecka eller så och vips när man väntar vid nåt trafikljus så..rumm..rumm...rumm Har testat med startgas men hittade inget läckage så felet ligger nog någon annanstans... |
|
|
det låter ju som något liknande fel....men vad kan det vara???? |
|
|
Låter som om ni kan ha problem med en defekt eller kärvande "tomgångsmotor". Sitter på M20 motorn (t.o.m. 90) lätt tillgängling på insugsbälgen. Vet inte exakt var den sitter på M50 motorn men omkring insuget måste den sitta. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.