AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
487

278 km/h i verklig fart?

pa
36
pacmax
BMW M3 -96
Hej.

En gång när jag åkte hem från staden bor en bit utan för körde jag om en Volvo 850 T-Gul kombi, det gick väl i 140blås ungefär, ca 500 svarade volvon och drog väl om mig i ca 180km/h nu såg jag vem det var som körde nämligen polaren. Tänkte kan ju inte torska mot en Herrgårdsvagn. Adrenelinet började pumpa jag växla ner och drog på, flög väl om han i ca 230, sedan bara accelera bilen ska säga att det var något neförslut, jag såg volvon försvinna i backspegeln och utanför gick landskapet nästan obahagligt fort förbi, tänkte snart går väl spärren i, 250 nähä, 260, nä, 270, nä 280, han slå en blink på färdatorn och den stod på 278km/h. Sen mötte jag farbror blå som tur var körde han också för fullt hade väl nån utryckning och då trampa jag på bromsen och satt stopp för dårskapen ;)

Jag undrar hur fort kan det gått i verkligfart 260? mätaren var förbi 280 strecket och färdatorn visade 278 men kan en m3 gå så fort? Jag läste i tidning att en tysk hade mätt upp sin m3:a till 290 ( radar mätt ) men det låter otroligt fort, Volvon sa att han hade 260 på mätaren jag åkte fortare än så, eg. kanska oviktigt men kul att veta vad den reella topphastigheten är på bilen egentligen :D

Hej
Härligt med sådana farter
(helst på båge he he)
mvh
Har lite att göra med däck storlek m,.m Men nog tror jag normalt om din bil har fartspärren kvar att den bryter vid ca: 250km/h verkligfart. Men kul var det ju med 280km/h på mätaren. Och volvon fick visst sig en läxa:)

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Hej

Vart på färddatorn ser du hur fort det går ???

PIST OFF
Så lätt sticker du ej från T5.an

20tum SPLITT
Visst gör han det !
Jag körde ifrån en S60 T5 300+hk ska den ha enligt ägaren
Pacmax,

Nästa gång du börjar närma dig 280 km/h i mätarfart, passa på att kolla varvräknaren oxå, intressant att höra vid vilket varvtal din bil 'varvar ut'.
Chippad ?

Gasa på :-) !
PIST OFF
Hade varit intressant att veta varvtalet oxå

20tum SPLITT
pa
36
pacmax
BMW M3 -96
Man kan få mätar fart om man trycker in 10 samt 100 kappen samtidigt då får ett väl på 1-15 trycker du 7 tror jag kan du se mätarfarten.

Jag vet inte om den är chippad eller inte, och varvtalet kommer jag inte ihåg....

volvon var en t5-gul kombi med 3personer i jag var ensam. 17" fälgar
Har haft 280 på mätaren på en M3-286hk..
Då gick den på varv stoppet!!
Vet inte vad det kan bli i verklig fart..hade 18" fälgar på..
AL
289
AL
318is CSN-90

Enligt Schnitzer gör en 3,2:a 282km/h med deras "ta enbart bort toppfartenspärren chip" och en annan slutljuddämpare.

3,0 minns jag inte. Men det står på deras hemsida.

AL

"...det är inte alltid så enkelt..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.