|
Sida 15 av 34
|
|
|---|---|
|
Måste nog tyvärr passa den här gången men skall hålla koll på när det blir nästa gång. /Fredrik |
|
Ragemannen |
Jag blir tvungen att jobba ikväll :( 19:00-20:00 men åker från jobbet direkt till hamnen och ser om någon är kvar. |
Ragemannen |
VAr på plats 20:15 var väldigt tomt blev det ingen träff? |
|
Jag var där i onsdags :) Ska vi försöka få till en ny träff nästa vecka? Kan alla dagar utom på fredag. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ingen som känner för en bil-fika nere i hamnen ikväll? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Ragemannen |
är toktrött idag men en riktig träff under nästa vecka kanske skulle vara något, då jag med stor sannolikhet slipper helgjobb då. |
|
Jaha! så rycker det i bilbytartarmen igen. Såg en Alpina E34 Touring på ebay. Är det någon av er som vet hur man gör för att buda på denna bil Länk eller skall jag kedja fast mig till anfallet går över? Hjälp! Lennart |
|
|
Den Gamle; Jag vet hur det är, om det dök upp en Europeisk 540i/6 E34 Sedan med Nürburgringchassi, M5-95 bromsar och M-paket, hade inget kunna stoppa mig, tur eller otur? Så har det inte gjort det ännu, om det ens finns någon, så jag tycker absolut att du ska bjuda på den, dock har ägaren troligtvis missuppfattat tillverkningsantalet, officiellt tillverkades 19 4,6 Touring och 27 4,6 Sedan, jag har svårt att tro att så hög andel, 17 respektive 22 skulle vara manuella, som är den godtagbara förklaringen till ägarens siffror. Mvh Stephan |
|
|
Tack Stephan för informationen! Har du någon uppfatning om vilket pris den kommer att hamna på? Vad jag kan förstå så är tyskarna inte så intersserade av touringbilar dom flesta m5orna finns väl i svedala. Mvh Lennart |
|
|
Hur många hk ligger den där pjäsen på? Har personligen lite svårt för osthyvelstuket... Men brutal no doubt! DANNE Min bil: Länk |
|
|
Lennart; Svårt att säga, en mycket ovanlig bil, är mindre än hälften manuella? Dock har den varit bruksbil, vilket talar emot höga priser, gissningsvis, 100-150tkr, jag uppfattar den inte vara i superskick, men det är svårt att vara alltför kräsen, på den punkten, upp till 250tkr är, så långt hade jag kunnat sträcka mig, om jag var inställd på att äga en 4,6 Touring 6vxl. Jag tror att det är dom kostnader som det är att driva motorkraftiga bilar, som gör att många hamnar i Sverige, är man beredd att lägga dom extra pengarna på bilägandet, köper många Tyskar nyare bilar, och då blir äldre bilar över. Mvh Stephan |
|
|
Lennart: Köper du denna vagn så kommer jag dregla sönder lacken...... //rodge BmwCS #5251 |
|
Ragemannen |
tufft, känner mig snart tvingad att köpa en alpina också :) |
|
Gissar att min nästa bil blir en Alpina Touring eftersom inte M5 E39 finns i touringutförande :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Fråga: Som nybliven BMW ägare så undrar jag hur det är med sammankomster i stockholmsområdet.. Brukar ni träffas, fika o snacka BMW? Var när och hur? Blir det andra ställen på sommaren? Skulle gärna dyka upp och få lite info och funderingar.. Detta är ju min första BMW och jag älskar den. Det är ju alltid trevligt att träfa andra som har liknande intresse. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
BMW CS anordnar en hel del träffar. Länk Annars så är det ju träffar av typen som i den här tråden. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Ragemannen |
Tjena Amullo, det är bara att hålla ögonen öppna när vi träffas nästa gång och så är det bara att dyka upp. |
|
Jahapp.. Tack för svaren. Man får försöka hålla koll på tråden alltså. Träffar är alltså inget som sker på reguljär basis. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
Ragemannen |
vi brukar träffas 1-2 gånger i månaden så jag skulle vilja säga att det är rätt reguljärt oftast fredagar vid 19:00. Vi spikar alltid dag i denna tråd |
|
Hur många är det som kan imorrn (fredag) kl 19? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.