|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon av er som ska till mantorp på lördag 7/8 ?Jag ska dit med min och polaren med sin B3, vore kul att träffa andra med biturbo, och givetvis övriga Alpinor. Mvh.Lazy |
|
|
tack för informationen Stephan. MVH Jonas |
|
|
JonasJ, Kolla att skivor och klossar fram är i bra skick också. Skiva fram per sida. 4335kr Klossar fram per sida. 3250kr Bak är det billigare med 720kr för klossar runtom och bmw e32 750 skivor. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
hej. Jag ringde bmw och kolla priserna på det för 2 veckor sen och så sa dom att klossprisena va för båda sidor. konstigt? Mvh Jonas |
|
|
JonasJ, Måste säga att isåfall köper jag några på direkten. Jag såg på när BMW här i sundsvall plockade fram priserna men jag kan ha läst fel även BMW killen men det är högst osannolikt. Mina är bytta för inte allt för många mil sedan så jag har mycket kvar att nöta på men det är ju inte kul att behöva ha dem som utgift iaf. Ring gärna till din BMW handlare och kontrollera en gång till. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Okej. det låter inte så roligt. men vad e det för märke på bromsarna? Finns det inte typ andra belägg typ sport belägg? MVH Jonas |
|
|
hej igen... Jo jag undrar om du har koll på prisbilden på dom bilarna? MVH Jonas |
|
|
Märket är Girling & Lucas. Och mig veterligen finns det inte några sport belägg. Har dock aldrig brytt mig om att leta någe nogare då orginal får stopp på bilen gott och väl. Och de nöts inte ut på några veckor heller utan håller många tusen mil. Prisbilden ja... Den är intressant. Det finns fina för 150 000 och det finns lik för 150 000. Jag tycker man ska gå på historik om bilen så mycket som möjligt utav den biten. Allt ska vara orginal om något är bytt som inte är ovanligt så ska det vara orginal och helst kvitton. Fast det är inte så svårt att kolla då Alpina har sitt serie nr på allt. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Ja just det, glömde att tala om att du behöver inte försäkra bilen som bruksbil utan kan med stor fördel (ekonomiskt) försäkra den i en s.k entusiast försäkring. Jag har min försäkrad så för 1850kr om året då är det en helförsäkring. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Tack för informationen. Du har rätt med bromsarna man ska nog inte bråka med det.. Vad har du för entusiast försäkring? MVH Jonas |
|
|
Jag har Länsförsäkringars Entusiast försäkring på min bil, Man kan den igenom BMW Club Schweden om man vill. Min blir eventuellt till salu, men det är ett stort eventuellt lite saker på huset kostar mer än vad man kan tro tydligen.. Känns dock lite avigt då man äntligen har drömbilen. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
okej. om det blir aktuelt när kan det bli? har du någon bild på den? och vad kommer priset hamla på? MVH Jonas |
|
|
Vet ej när det är riktigt aktuellt, köpte bilen i höstas, och tydligen så är krisen avböjd det var tydligen bara en säkring i pannan som laggt av(hade tänkt att borra efter bergvärme om den var helt kaputt). Men om du är intresserad så kan vi föra vidare vårt samtal på telefon eller liknande maila mig ditt nummer så ringer jag upp. Bilder finns på. Länk Priset har jag inte tänkt på men det är en fin bil med god historik och väldigt trevliga ägare i Sverige. Har pratat med samtliga utav dem. Dessutom är motorn helt genomgången utav bmw i sundsvall med kvitton. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.