AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
957

ska till micro i morgon någon somvet nått om...

g_
56
g_sson
740ia-94
Hej !

Ska till micro bildelar i morgon och inhandla lite saker, tänkte höra med er här på forumet om ni vet något bra rengöringsmedel-vax som tar bort skiten på fälgarna avfettning går inte de har jag provat med högtryck några gånger.

måste nog gnida å gno ?

tacksam för nått tips.

Mvh G_sson

bustorp
Det finns speciell fälgrengöring/fälgtvätt till det. Micro har säkert det också. Annars har Hagmans eller AutoSmart eller OK eller Preem eller vilken mack som helst men med olika kvalitet.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Sonax har ett bra medel som heter nåt med extreme. Det är ett fälgrengöringsmedel. Spruta på vänta tills det blir lila gnussa lite och skölj så blir det rent och fint!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Ha på lite kallavfettning och skrubba med en borste, sen finns det inget skit kvar tro mig! Kallavfettning finns på Mekonomen bl.a...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det bästa fälgrengöringsmedlet som jag har testat är Eagle One A2Z (som säljs via Valvoline). Länk
Det har dessutom vunnit några tester...

Eftersom Micro säljer Valvoline är chansen stor att de även säljer Eagle One A2Z.

Efter rengöring bör du vaxa fälgarna, vilket gör att framtida rengöring kan göras med lite bilschampoo och högtrycksspruta!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
g_
56
g_sson
740ia-94
dom hade inte de medlet så jag köpte turtels extreme fälgrengöring skulle vara bra enligt dom någon som testat de? resultat?

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.