|
|
|
|---|---|
M.I.C.K.E |
Äger en 328i E46 med standard 193hk och 280Nm, betyder detta att bilen har 193hk på hjulen eller är det 193hk uppmätt på en bromsbänk ??? |
|
Är det inte så att dessa 193 hästarna är vad motorn levererar sen vad man får ner i backen dvs på drivhjulen skiljer en del nerått, alltså att det är mindre hästar på drivjulen. Så jag tror inte att bilen har 193 hästar på hjulen. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
M.I.C.K.E |
Jo, tror nog du har rätt, en polare till mig försökte få mig att tro att de 193hk var på drivhjulen, fast det lät lite för bra för att vara sant... |
|
193 Hk på vevaxeln. 330n har 231 hk på vevaxeln och strax över 200 på bakhjulen. De är bara o räkna på vad din borde ha, de brukar röra sig om 10-15% tapp i drivlinan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är vevaxeleffekt som normalt uppges, i fallet med t.ex 328/528 kan man säkert förmoda att effekten är lite snålt uppgiven, det kan nog ligga bortåt 190hp på drivhjulen iaf. Det var väl glada nyheter? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.