|
|
|
|---|---|
|
Tjenna BMW lover´s Har under vintern bytt motor i min E30 325IK -87 Jag har bytt till en identisk motor med samma spec och har stöt på lite bekymmer. Vid uppstarts är den svårstartad och går sedan uselt på låga varv. Mellanregistret kommer med fördröjning för att sedan rappa på ganska markant upp mot 4500rpm. Har en något vassare programvara och extraktor + fullflödes. Om någon undrar. Motorn i sej är helt ok och jag vet hur den gick inan "bytet" av bil den sitter i. Vart ska jag leta? I samband med detta bytet blev kam värdena något snällare men inte så de borde bete sej såhär. | |
|
kolla om klaffen i luftmängdmätaren kärvar, om insugs rör/gummi-bälgar är hela och inte torrspruckna. att alla slangar till insug är helt så att den inte tjuvluftar nånstans. Har du kvar din gamla luftmängdmätare, prova att byt, för det kan även vara temp-mätaren. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
kolla om klaffen i luftmängdmätaren kärvar, om insugs rör/gummi-bälgar är hela och inte torrspruckna. att alla slangar till insug är helt så att den inte tjuvluftar nånstans. Har du kvar din gamla luftmängdmätare, prova att byt, för det kan även vara temp-mätaren. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Kolla också så att inte kammen hamnat en kugg/tand fel i samband med kambytet. "Bättre att ha 300 hästar på gatan än 800 i garaget" |
|
| Har kollat kammen och den står enligt markeringar etc. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.