|
|
|
|---|---|
| Existerar nån 545 ? kollade i modelguiden fast hittade inget där . såg en sådan igår ville veta om den va dekaltrimmad . Vad har de för prestanda uppgifter 0-100Km | |
|
Den finns. Kika på bmws hemsida här: Länk 0-100 på 5.8 :) Mysigt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Om du menar E12, E28, E34 eller E39, så finns det ingen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Men de finns 545i E60.... ///Schumi |
|
|
Men snälla nån, jag har ju länkat till en ovan, Ja den finns. Denna tjejen/kvinnan äger en Länk de var kanske den du såg? Jag har sett 2 st i Malmö, så nog existerar dom alltid :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hon måste vara en J*VLIGT lycklig tjej :) ///Schumi |
|
| Glömde säga det , men det va en E-39 Kombi . Vi körde mot varann på Blackrace igår | |
Helga |
Då var det en 540, ( E39) med 4.4 liters V8. 286 hkr. E60 har 333 hkr , samma motor nästan, (V8) och finns hos vissa lyckliga människor ja......:-) Blir en sådan om ett par år! Helga |
| Ok . Tackar för svaren | |
|
E39an var alltså märkestrimmad. Fånigt. Hur gick de då Maxad? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jo det gick väldigt bra , Körde mot en M3Csl också :) . Håller på att fixa filmen ,kan lägga en länk åt er också sen om ni är intresserad. | |
|
De vore fint. Alltid kul o se. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag vill bara korrigera Helgas påstående att det "nästan" är samma motor i 540i E39 som det är i 545i E60 - det enda motorerna har gemensamt är i princip cylindervolymen. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
V12 LeMans |
Hos Paulssons i Hbg finns det en som väntar på sin första ägare , ;-) Har sett en här i Ängelholm för någon månad sedan . Men det ska bli intressant att se Alpina-versionen, om och när den kommer ut på marknaden , den lär väl väga minst 200 kg mindre än nya B7an med 500 PS . Intressant testduell : nya M5 V10 mot Alpina- e60 med kompressor , olika motorkaraktärer . |
| Har svårt att se hur Alpinan ska kunna hävda sig mot E60 M5. Inte nog med att det är olika karaktär så är det även olika inriktning på dessa bestar sedan BMWs ägande intressen i Alpina. Räkna med en vanlig automatare i Alpinan mot blixtsnabb SMG III i M5an, helt annan gasrespons och ställbart chassi. Alpinan kommer bli en kung på autobahn och köra om M5an när fartspärren vid 250 slår i ;) | |
V12 LeMans |
Jag tror inte prestanda kommer att skilja så mkt , vikt/effektförhållandet borde vara ungefär samma . Dagens aut.låda stjäl ju inte så mkt effekt . Å toppfarten vet vi ej på ospärrad M5 ?(borde klara 300+) Alpina 5an lär väl klara minst 300 km/h med tanke på att B7 lär klara 300 km/h och 0-200 km/h på 15 sek . Länk |
|
E60 M5 har en toppfart på 330 km/h utan spärr, enligt BMW själva. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Jag är tyvärr lite besviken på hur kraften levereras eller hur den uppfattas av de medåkande i 545E60. Åkte med min släktings 545E60 och tycker att kraften maskeras så fruktansvärt att man knappt märker hur brutalt snabbt det skjuter iväg. Min 323E21 anser jag upplevs som lika snabb innifrån (sålänge man inte tittar på mätaren) och det är helt sjukt. Men nog låter V8an ganska mycket uppe i det högre registret från 5000rpm ryter den lite och faktiskt mer än vad den gjorde i E34 och E32an med stora v8an tycker jag. Det som imponerar mest är ljudisoleringen trots gigantiska fälgar (för att vara standardbil) med lågprofil så hörs ingenting av vägljudet nästan, min morbror är överförtjust och lär nog aldrig fortsätta sin tråkiga trend med Volvo och Saab bilar då han äntligen kan samtala i mobiltelefonen i de högre fartregistrerna utan att få skrika i luren :-) samt inte minst få njuta av en riktig bil. | |
| Wendtan .. Postat länken i M3 forum. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.