AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
601

Hjälp med mått på avgassystem till 750

A
223
A A
540iA Touring -99
Jag har en 750 -89 där någon sågat av utgående rören från katalysatorerna för att kunna koppla på ett sportsystem. Tänker återställa bilen till original, och behöver då måtten/längden på dessa. Den vänsta katen avslutas med en rörstump med en fläns, den högra är helt rak. Om någon har några kattar liggande, mät från mitten av svetsen på katen till där utgående röret slutar. Troligtvis olika mått på höger och vänster. Obs. det finns bilar med system utan lambdasonder, dessa burkar är helt olika och går inte att mäta på.
Tacksam för svar, står redo med svetsen!

A A
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Paap Reeder här på forumet borde veta om nån...

Mvh
du får väl kolla på min ? hur länge håller rören på 750 aldrig bytt!
A
223
A A
540iA Touring -99
OK det är fixat. Jag chansade med ögonmåttet till hjälp. Blev perfekt. Stabila grejer BMW:s avgassystem. Jag har aldrig haft tendenser till att det har rostat i någon av mina bilar.

A A
Paap Reeder
Hej A.A!

Skönt att det löste sig.
Har rullat runt Dellen-sjöarna några dagar denna vecka och varit utloggad.

Angående rost så visade det sig att "de dära´ jäkla" värmeskydden efter mellandämparen innehåller ett ljuddämpande material som har samma egenskaper som wetex
disktrasor.
När jag lossade dessa värmeskydd var rören inunder perforerade av rost som om de stått på 100-metersvallen under hela övre norrlands älgskjutprov.

Talade med Ferrita och på nya bilar monteras inte dessa värmeskydd längre. Vare sig på rören framför kattarna eller på mellanrören. Gäller alla bilmärken nuförtiden.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.