AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
10.367

Gnisslande gummilister

Sida 2 av 2
bm
8
bmw_janne
523iA-97
Har inte behövt prova tipset med talket utan problemet försvann med vasselin-kuren som Hasso tipsade om.
BMWjanne :)
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Hur är det? Är era bilar tysta ännu? Det är min.
Min är tyst som den skall:)

/D
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Än en gång, Nobelpriset till Adelson.
Bilen är fortfarande njutbart tyst, efter sommaren är det ett år sen den talkades, någon ny talkning har jag inte behövt göra, utan bilen är lika tyst som den var den dag den lämnade fabriken.

Otroligt. Kan knappt fatta att jag inte längre behöver spendera en förmögenhet på att få bilen tyst, alla som åker i den kommenterar bilens luxuösa gång (den är duktigt tilläggsisolerad med Noisekiller (fabrikat PeakOff) mm) och jag reagerar kraftfullt varje gång jag hör något oljud, som ofelbart visar sig bero på ett par solglasögon eller en isskrapa i dörrfacket eller något liknande...

Du har väsentligt förbättrat min livskvalitet Adelson!

En tacksamhetens tanke till forumet också, utan vilket jag hade varit åtskilliga tusenlappar fattigare och en knarrande bil rikare.

TACK!
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag förstår ditt val av nick...själv har jag beordrat möbeltassar på allt med hårda klackar på kontoret.
Kul att någon har nytta av mina erfarenheter också. Jag har då sannerligen lärt mig en del själv här på forumet.

Jag har ett par ljud som kommer och går i min gamla bil, men knarret från gummilisterna har inte återkommit efter talkbehandlingen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.