|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har märkt att min bil går sämre när AC är påslagen, bilen hackar/går ojämt och har sig. Det brukar vanligtviss inte komma förän efter ca 20 min körning med AC på. AC remmen är bytt. Jag tycker oxo att AC'en ger stötvis ett konstigt brumande ljud frånsig. Bmw 318 95'a / Jeppe | |
|
Dåligt med gas i systemet? Kompressorn slår av och på hela tiden. Provtryck och kolla läckor. // Anders |
|
|
Jag upplever också att min bil går lite sämre med ac på... dock kyler den precis så effektivt som jag vill, så inget fel på det... Men den känns aaaningen slöare och lite ojämn.. Va kostar det att provtrycka den? mvh Sahlin |
|
|
Ja min kyler också, men bilen går lixom sämre, ojämt och hackar lite ibland. // Jeppe |
|
|
Jag trodde att den inte kylde något vidare om systemet hade dåligt tryck? Rätta mig om jag har fel.. Någon som rekommenderar något utöver att provtrycka systemet? (eller vet vad en provtryckning kostar) mvh Robert Sahlin |
|
| hörde nån reklam på radio om nåt ställe i sthlm kommer inte ihåg vad det heter dem sa att dem tog 750:- för ac service vad nu d innebär | |
| Alltså ni vet att man tappar 10-20 hästar när AC är igång.. Om det nu är det ni funderar på varför era bilar blir "slöa" osv. Fullt normalt? | |
|
Var det inte 30? Faktum är att effektförlusten ligger runt 2-4 hp, beroende på storlek och typ av kompressor. Det är oftast rycket som blir när kompressorn kopplar in som känns lite i vissa bilar. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.