AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
521

328Ci glädje

Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Måste bara få skriva av mig lite här nu käner jag.

Har precis gjort upp affären om en svart 328Ci -95:a! Jag blir den lyckliga ägaren till denna guldbil nästa fredag då jag hämtar den.

Svensksåld och bara 6000 mil. (ja, det stämmer). När man tittar överallt på bilen så är den precis i skicket som vilken 01:a eller 02:a som helst! Har drömt om en sån här bil i flera år och nu äntligen kommer en sån att bli min! Jag blir tredje ägaren.

Nu får man avveckla den gamla trotjänaren, en 520i -89 som gått 17850mil (som jag var andra ägare på).

Ledsen om ni är trötta på såna här inlägg, men min glädje känner inga gränser!

/Jimmy

Det är bara BMW det liksom klickar för mig med.
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Får gratulera til köpet!

Tänkte själv skriva ett sådant här inlägg snart om jag bara får tagen på bilen jag är ute efter =)
ja sen kommer ju iofs problemet med att sälja min nuvarade, men det är på g

Länk
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Tackar tackar!

Tror att det var ett väldigt bra köp faktiskt. Har tittat överallt på bilen, även under och man ser verkligen att den är pedantvårdad och i skick som ny nästan.

Vad vill du ha tag på för bil då?

Sälja kan man alltid. Iaf om man dumpar priset ordentligt : )

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jag vet inte exakt, jag är sugen på antingen en Z3:a eller en E46:a, så vi får se.
Hjärtat säger nog Z3 men jag e lite rädd för platsen i den, men det får man se när man är och titar på den.

Länk
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
z3 har jag inte kikat på så mycket faktiskt. Åkte z4 (2,5:an) hela förra helgen. (fyllde år och fick en hyrbil hela helgen i present av svärföräldrarna). Den tycker jag det var riktigt bra utrymmen i faktiskt. Bagageutrymmet var mycket bättre än jag väntat mig! Helt okej komfort (lite "stötig", men inget allvarligt) cabben dämpade vägbruset bättre än väntat också. Skulle nog slagit till på en ifall man haft råd med två bilar (som är såpass dyra).

Om du ska ha en z3 så måste du ju nästan 2,8:an i den va?? Annars lär det ju inte hända så mycket = )

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Ja en Z4 had ejag inte tacka nej till många gånger. Men som sagt ekonomisk faktor.

Ja helst en 2.8 e ju schysst fast det kostar ju ltie och äga speciellt nu när jag pluggar. Men å andra sidan klarade jag av att äga min 325 cab så det borde ju gå.

Jag tror det optimala hade varit den här 2.2 tror jag det är, med 170 hk, nästan ny bil, antagligen billigare att äga också, men kostar antagligen mer i inköp dock.

Så vi får se. Har som sgat tita på e46orna med så finns många alternativ

Länk
Helga
Skulle rekommendera en Z3, 2.8 -97/98.
Prisklass 150` och uppåt. Du/Ni får så mycket körglädje och krut att ni blir nöjda!! Och nästan pengarna tillbaka när ni säljer!

MVH Helgas man.

Helga
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Mmmm ok, det är noterat. Ja vi får se var det slutar som sagt, men det verkar ju vara ett fint alternativ.

Hur tycker du att bagageutrymme och så är, klarar mig sig som ensam person med det?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.