|
|
|
|---|---|
ormen |
Det var ingen höjdare med breda sommardäck (halvslitna) och 2 dm lera på Festivalen. Fastnade hela tiden! Fick hjälp av en äldre Land Rover med att komma loss, det var rätt ballt! En sak till som var bra med bakhjulsdrift som jag noterade, att med husvagn påkopplad i leran fick man kanondrift! De med framhjulsdrift spekade i luften då husvagnen tryckte ned baken... Nästa år lär jag ha odubbade v-däck + kedja! (Blir då säkert tort o soligt) Tack till "repet" ännu en gång, ni med 7 serien, hoppas att ni klarade er till slut! |
|
Ja du,återigen en fundering varför Volvo t.ex envisas med framhjulsdrift. Finns ju en och annan Volvo ägare med både tung husvagn och för all del släp i detta land...Sista "riktiga" Volvodragarn var väl 940 ;) En trolig orsak till att många(Volvoägare) nu gått över till den enda riktiga bilen...dvs BMW, med korrekt drivning OCH körglädje :) PS Köp bättre däck till nästa år då fixar du det lätt ,eller en M535:a med diffbroms ;) DS Mvh Janne. |
|
|
Jaha... det var fler än jag som kämpade mot Roskilde leran :) Jag stod parkerad vid East entrén och den lilla packade plätten var som en lerig harvad åker med grova traktorspår på efter 4 dagar. Jag kom 1,5 meter med mina 255:or innan det var totalstopp. Vi lyckades efter att ha blockerat framfarten i 1 timme få tag på 2 schyssta estländare som hjälpte till att skjuva bilen 200m så vi kom av parkeringen. Men all lera och allt regn (o inga stövlar hade man :) ) var ju ingenting att bitcha om när man äntligen fått se the Pixies! ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
hjulet |
lerigt var det, och det verkade vara några stycken som hade svårt att komma ifrån husvagnscampingen, kollektivtrafiken funkade dock oklanderligt! :-) Såg dessutom en e-34 LIKBIL inne i stan på torsdagen, det har jag aldrig sett förut! Skall man behöva gå i exil till grötätarnas kungadöme för att få åka riktig bil till den sista vilan, eller finns denna möjlighet även på annat håll? Nån som vet? |
|
9 av 10 taxibilar i stan var ju E39 touring märkte jag... Synd att man hade egen bil annars hade jag nog kostat på mig en resa från stan till campingen :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Framhjulsdrivna volvos är utmärkta dragbilar de med, hur ofta åker man på en leråker med husvagn efter? Givetvis hade jag också valt bmw istället för volvo om jag behövde en dragbil men det är ju av andra anledningar, körglädje, underbar sexa osv :) |
|
|
Framhjulsdrivna bilar är rent ut sagt skit när det gäller som dragbilar oavsett märke i alla fall på vintern,jag kör c:a 500mil per vinter med släp bakom bilen och jag har haft och har framhjulsdrivet som dragbil och det är bara så att det funkar inte lika bra,I uppförsbackar så är framhjulen/drivhjulen i luften under stora delar av backarna med fastkörningar som följd.Som tur är så har jag även en Surburban 4X4 att ta vid dåliga förhållande. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
Tigerr |
funderar på att köra bil nästa år. att slita med tåg och båtar vart ingen höjdare.. fick era bilar vara i fred på parkeringen.? |
|
Jodå, den ficka vara ifred. Jag skulle tro att det är ganska så säkert, det står ju vakter precis överallt dygnet runt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
ormen |
Kul att det finns fler härifrån som besöker denna underbara festival. Själv firade jag 10 års jubileum. Har haft nästan alla mina BMW (525:an var då rätt så ny) parkerade där, och aldrig haft några problem med inbrott el dyl. Hade riktig tur en gång, med min första E34 (525), skulle av nån anledning bort till parkeringen mitt på dagen för att hämta bärs, precis när jag närmar mig bilen, kommer det en risig VW buss, och ska parkera jämte min, och han svänger för snävt. Jag hinner dock gapa på han i sista sekund, så han backar och tar ut svängen... ett gäng fulla svenskar stiger ur...oj säger de, det var nära... Annars är det rätt lugnt, men visst kan man ha otur, men det är fyllebultarna som kan ställa till det tror jag, jag har även noterat vid flera tillfällen på natten att funktionärerna lyser lite med ficklampa och patrullerar parkeringarna med jämna mellanrum, speciellt parkeringen för "dragbilarna". |
Tigerr |
ormen - första gången för mig i år. förutom att vädret inte vart på topp så tyckte jag att det vart kul.. parkeringen ingick i festivalbiljetten.? |
ormen |
javisst, parkering, husvagnscamp. allt ingår i biljetten |
Tigerr |
ormen - låter bra.. men om jag inte har någon husvagn.. ingår hyran av en sånn också då.? :) är iofs ett tag tills nästa festival.. men det skulle varit lite tufft att samlas och åka iväg samtidigt. antar att de flesta åker via helsingborg - helsingör, eller över bron för att ta sig till danmark med bil.? |
ormen |
husvagn får du köpa själv, går ej att hyra/låna där... har åkt både bro o båt, men åker hellre båt då det är närmare och har rutinen att stanna o köpa öl på köpcentret utanför helsingör -snabb o smidig stopp. sedan vill man inte åka bro med en gammal Adria om det blåser 10-15 m/sec. tänk på att köra med åtminstånde året runt däck dit, det är knappast stylingträff där ändå, jag glömde sätta på de i år, men det lär vara det första jag tänker på nästa år... har haft tur förut med leran, men inte i år.. |
Tigerr |
misstänkte nästan det. ;) för min del blir det nog att hyra en mindre husbil med nån kompis. våran beemer har ingen dragkrok.. och ska man vara petig så är det mor och fars.. och det blir nog inte så glada om man får för sig att ta med den till roskilde i en vecka. |
|
Parkera INTE era fina BMW där. För två år sedan parkerade jag min fina M5 där. Det var sista gången jag såg den bilen... (I år blev det en Nissan Micra & den fick stå kvar he he...) Henrik"M" |
|
|
Rotade lite i arkivet, blev rädd när jag hittade detta. Äkta bonnsörja! Så såg den ut efter Roskilde 2004. (bläddra bara) Länk Den nya kärleken: Länk |
|
|
Väcker min gamla tråd, Roskilde närmar sig... Någon som ska dit, kanske med husvagn t.o.m.? Rockersen i min Adria-74 är mobiliserade som vanligt. Den överlevde förra årets vattenpöl där t.o.m. Stanna gärna till för en öl om ni passerar vagnen nedan, höjludd rock lär spelas från den före o efter konserterna... Länk Mvh: Zoltan Mvh: Zoltan |
|
|
Väcker tråden lite: Nån som åker i år? Jag tar 525:an i vanlig ordning, som släpar på Adria 74. Skål! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.