|
|
|
|---|---|
Anton8 |
Det blir inte kallt när jag vrider spakarna på 18 grader och slår på Snöflinge knappen....Fel??? De är en 325:a -94 |
|
Välkommen till forumet. Dags för en renovering? Sök inlägg om du har funderingar kring ämnet (finns sökfunktion högst upp "sök inlägg"). Finns massor av trådar om detta. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Troligvis slut på gasen pga läckage , normalt läckage eller nått som gått sönder och börjat läcka. Blir det för lågt tryck så startar inte systemet. ///MVH Hasso Länk |
Anton8 |
Känns som om de är det enda det är dags för hela tiden med BMW :( |
| Måndagsex ? | |
|
Är nog så som hasso säger, men måste det vara läckage?? Måste man inte fylla på gasen lite då och då eller är jag helt ute o cyklar? // Pantzare |
|
|
Systemet är helt slutet och läcker ingenting om allting är helt. Mvh Rasmus |
|
|
finns juh knappt en mitten av nittiotalares bil som ac:n funkar på, det är rätt standard på alla bilar. /mvh jocke |
|
|
Hmmm.... Det där med AC-problem har man bittert fått erfara. Ska om 20 minuter hämta min från rep. Felsökning, byte kondensor, filter, provtryckning, fyllning mm. Notan går på drygt 8.000:- Hade hoppats på det bästa dvs. att det bara var något midre läkage som behövde fixas samt fyllning men så var det ju inte. Känns surt att lägga så mycket pengar på en 93:a men jag vägrar vara utan AC. Kostar det så smakar det! |
|
|
Min funkar hur bra som helst. Vad har snöflingan för funktion? Den brukar ja trycka in på vintern när de e imma på insidan av framrutan. Man tycker ju att den borde ha något med vintern/kyla att göra? mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
stefannorr |
Snöflingan är ju igångsättningsknappen för ac ju,är den inte intryckt så är ingen ac funktion på ju. |
|
Även om systemet är slutet läcker det alltid lite från grafittätningen vid kompressorn som Hasso och andra orakel så många gånger har påtalat för oss. Någon eller några procents läckage årligen är inte onormalt även om systemet är helt och fräscht. Med tiden är svinnet tillräckligt stort så det är för lågt tryck i systemet...och då fungerar inte kylningen längre. Givetvis kan det vara något som har gått sönder och orsakat ett större läckage också! (t ex kondensorn) Men har du tur är det bara påfyllning av gas som behövs. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
cane |
Fick precis byta kondensorn på min, rekomenderar JWR i tyresö - inga 8000 där, under 6000 och då gjordes en hel del annat också (programmering SMG låda, halvljus inställning, reset airbag lampa) Undrar om det inte är en god ide att spraya kondensorn med någon oljespray regelbundet. Kanske blir det aningen sämre kyleffekt, men skyddar mot korrosionen som ju dödar dem alldeles för fort. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.