|
|
|
|---|---|
|
Hej! I går började det rassla/skramla under min 316 compact -98, mest vid vid 2500 rpm. Rasslet verkar komma ungefär från katten eller där i närheten. "Sök" ger svaret att några värmeskyddsplåtar kan vara boven. Till saken hör att på morgonen hörde jag en duns under bilen, ungefär som om jag kört på mågon gummibit... Hur sitter dessa plåtar fast? Skruv? Går det att fästa dem igen själv? Helt oteknisk är jag inte, men bilen har jag inte skruvat på förr... Eller om hela plåten rasat av, kommer jag tydligt se var det fattas prylar när jag hissar bilen? Tar bilen skada av att köra omkring så här? Om det inte är dessa, vad kan det då vara? Katten? Andra idéer? | |
|
mina värmeskyddsplåtar har rasslat, hördes bara på tomgång. Drog åt dem med vanliga skruvar. nu hörs inget längre. Jag blev bara trött på rasslet enligt mekaniker på bmw är det ingen fara. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
"Drog åt dem med vanliga skruvar" Hur då? Skruvade du rakt igen katten eller? Undrar för jag stör mig ganska mycket på mina skramlande plåtar :( En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Är det den här plåten, nr 12, på bilden Länk vi pratar om? | |
|
Nja..ser inte ut så på min..ser ut så här Länk och det är själva katten jag pratar om alltså de två till höger om 1:an på ritningen. Det sitter liksom ihop...inte nånting som är skruvat eller nå... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Fast på din så kan det så klart vara den som sitter löst. Det kan det vara! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Lyfte bilen i dag och hittade felet. Fästet som håller röret mellan grenröret och katten hade gått i bitar, och resterna låg och skavde mot röret. Blir till att mecka i morgon då... | |
|
fattiglapp: Fästet du talar om bytte jag precis i tron om att skramlet skulle försvinna ( var helt off och vibrerade ), men icke... låter fortfarande. Störande. Måste fortsätta leta... :) _________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
| Så, då var fästet bytt. Och det verkar faktiskt som det hjälpte, bilen gick tyst och fint hem, inget mera skrammel! | |
| Spookshow> jag hade samma problem, och det var inte mkt kvar av skyddsplåten, så jag slet bort skiten.. man står ju ändå inte så ofta på högt torrt gräs.. ? | |
|
Är det därför det sitter där?? För skydd mot brand? Har det ingen annan funktion? I så fall lär man ju som sagt bara kunna slita bort det. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.