AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.110

fråga ang spridare

Sida 1 av 2
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
spridarna är hög och låg omiga, spelar det någon roll vilken av dom man väljer att stoppa ner i bilen utan att den får ett spratt? eller ska man ta reda på vad dom som redan sitter i är för några och köpa därefter?
du ska ha hög ohm om du inte byggt om nåt

---
WWW.JK-RACING.SE
I samarbete med:
www.tribal-racing.se
www.bobkit.se
TMT

Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
xarg: hur gåre med bygget,rullar på stan snart? =)
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
men om man konverterar blir det lågomiga då?

nja, får tillbaka kärran imorgon och sen sätter vi igång med själva konverteringen.

förresten, såg stylingkompaniet har också Seidl fronten, är det bara till den själva njurarna + front sitter ihop? är så grymt läcker de njurarna när dom bullar ut så där.
Du bör kolla så att motorstyrningen orkar driva den högre strömmen som de lågohmiga kräver. Byte från låg til högohmiga däremot bör inte vara nåt problem

FP
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
finns juh nyare frontplåten från 96- å framåt , dom har njurar som står ut lite mer..

finns att köpa lite varstans
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
folke: men, hur bör jag kolla upp det innan jag köper nått så det inte är förjäves?
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
va ska du ha för spridare...har Seidl fronten på min riktigt fett!!

/Robban
Länk
Verkar som du skall ha högohmiga spridare enl inlägget ovan.

FP
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
asså höga ska du ju ha men hur stora vill du ha? har grönisar om du e intresserad...

/Robban
Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
hehe, enligt uträkningarna måste dom minst vara 280cc. Men då kommer ju frågan robban, vad är det för skillnad på hög resp låg ohmiga spridare? vad ska JAG ha just till min 325:a som ska turbo konverteras utan att den får spel? Och ja, är det rätt spridare är jag intresserad.
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
Du ska ha högohms på din 325-92 , dom gråna kanske blir lite stora för dig ( 465cc@3,8bar, vet inte hur din setup ser ut med vad för grejer du tänkt använda....försök jaga tag på M3 spridare samt lmm om du inte ska ha större än så....du kan klicka på länken till min bil så finns 3-4 sidor me bilder kanske du får nåra uppslag hur du ska göra har ju byggt en likadan som du håller på me...fast min e en cab

/Robban
Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
du hade väll gröna borsh skrev du?
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
he ha , ja hade gröna = slut nu.....

/Robban
Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
spelar det någon roll vilken storlek man har på spridarna? menar är det inte bättre och köpa ett par som pallar för bra mycket mer så man kan fortsätta exprimentera i framtiden?
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
ahhhh nu minns ja de va du som köpt ett komplett turbokit från SK....fick du inte me spridare då...? verkar onödigt o ha större än du behöver...svårare att få till de bra me alltför stora spridare me smt oxå...hur går de me kittet har du börjat hänga på det ännu ?

/Robban
Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
vi sätter igång på måndag, hinner väll riva ut o måtta grenrör typ.. nåja. hm det är ju dubbla spridare än vad jag behöver minimum du har, men asså du tror det kommer bli problem? Nej det förljer inte med spridare, gör det i steg2.. får väll hålla utkick efter grönisar eller m3 spridare då :(
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
Problem vet ja inte beror väl på hur bra du är på mappa smt6 har ju vissa begränsningar svårt att få till riktigt bra tomgång me alltför stora o.s.v..vet inte va de e för spec på "steg 1" men tror du kommer klara dig me M3 spridare o lmm kanske kan få tag i på typ bildelsbasen eller likn.....va e det för ca effekt på steg 1 från SK...ta lite foton under bygget o lägg upp på nån sida många som vill se .....

/Robban
Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
ca effekt är 320, fast det är 1 bars ladd.. funderar om jag inte slipper kompsänka om jag laddar runt 0,7 som max, vet inte.. får se när det kommer omkring sig. Självklart ska jag ta bilder, stylingkompaniet ville ha också!
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
jag har spridare från m3 3,0:a till min, kommer bli perfekt. fick dom för en tusenlapp
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
vad siktar du på för effekt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.