|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag funderar på att byta till sportluftfilter men en del säger att man måste ställa om luftmängdsmätaren i så fall? Tacksam för alla svar The_BMW_Lover | |
| Tja The_bmw_Lover nej det behöver du absolut inte.. Det är bara och ta bort boxen och sätta på filtret men setillså att de är tätt och inte läcker ut någon luft. Ett tips köp ett filter som klarar av värmen och inga filter med alminium kanter på för det dra till sig värme. Detu kallar du kan hålla filtret destu bätte fuktion får du... Ha de bäst Mr... M.v.h BMW No#1 | |
|
Tack så mycket jadeland har du själv ett sportluftfilter? MVH// The_BMW_Lover Ps Det är en E 36 alltså:) Ds The_BMW_Lover |
|
| Aha sorry... jag har en E30 och jag vet inte alls hur det ser ut under din huv.. Jag trodde det var en lika dan bil som jag har en E30 -87.. men då ber jag om ursäkt i alla fall och tack för ni upplyste mig... Ha de bäst så länga och Bmw 4-ever | |
|
Det är lugnt men det borde vara samma eller hur? Ha det kung så länge The_BMW_Lover |
|
|
Testa att söka efter liknande inlägg.. Finns hur mycket som helst ang sportfilter |
|
svintoleffe |
Jag skulle rekomendera att du fettade på balndningen lite, vrid lite på skruven men baraa lite. Bmw-Power MVH Leffe |
|
okej tack så mycket // Grizzli The_BMW_Lover |
|
|
Luftmängdsmätaren på E36 är helt elektronisk och går ej att justera. _______ //Niklas |
|
|
okej men nån säger att man ska skruva men någon säger att den int e går att justera vem ska man tro på??:) // Grizzli The_BMW_Lover |
|
| Tror bara att svintoleffe inte såg att det var en E36 det gällde, på E30 kan man göra så. | |
|
okej ´men den sköts elektroniskt då? // Grizzli The_BMW_Lover |
|
|
Det är väl samma på E46 att det sköts elektroniskt? // Grizzli The_BMW_Lover |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.