AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
978

M3 GT (E36) - erfarenheter..åsikter?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mors!

Funderar på att byta till en GT i vår.
Jag har tagit reda på så mycket jag kan, men det skulle även vara intressant att få lite tips och råd från någon som äger/ägt en sådan vagn!
Hur mycket ska jag betala för en i bra skick?
Är försäkringen blodigare?
Ruttnar man på den gröna färgen?

Tack på förhand!
/Klas

Har inte ägt, men tycker absolut att den är den finaste av alla E36 M3'or:')

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Har tittat på några innan jag köpte 3.2 an och måste säga att de ser lite fattigare än en vanlig M 3-a som är rikligt utrustad .
Samtidigt så är den snyggare utanpå men även där har man det med lacken t.ex.(british racing green) antigen älskar man den eller så hatar man den?
I alla fall försäkringen kostar ungefär lika mycket och inköpspriset är ju 20-30 tusen dyrare än en M3-a !
sebbe_bmw
Vad är det för motor som sitter i en GT???
Det är väl någon annan variant på 3.0 eller är jag ute och cyklar...
BRG är ju en fin färg så sett har den på 528an men man ser ju skiten så snabbt bara...Bättre med titansilver som jag har på 540n..

God Jul

Sebbe
Motorn är en litet trimmad version av 3,0l M3 motorn. BRG är en fin färg i mitt tycke. Men jag tror det är som M3 SÄGER antingen Älska eller Hata den:) Iallafall skulle jag välja M3 gt om jag ville ha nåt lite exclusivare, det finns ju inte så många. Påminner lite om typ Alpina m.m. bil. Litet långsammare än de två andra E36 M3 lår den vara enligt bilsport.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
3.0 som pumpar ut 295 hästar alltså 9 mer än i en vanlig M 3-a samt. cirka 100 kg lättare men trots det så är den lite segare i acc.??
Köp en vanlig M 3-a helst estorilblå :)) och utrusta den med GT spoilerpaket, det ska jag nog göra :)
Steffe
Jag har haft en GT i för ett par år sedan. Försökte då plugga på allt som rörde just den bilen.
När man läser så här på internetrelaterade BMW sidor så verkar det finnas massor av experter...! Dom flesta är usla experter tycker jag. Det är ofta fel som dom skriver.
Tex att dra alla GT över en kam bara för att den bilen från Ängelholm dom testade i Bilsport var lite trött...
Jag åkte dom bästa varvtiderna med min GT, bättre än vad jag körde med mina andra tidigare M3:or. (-94, -98 smg)
Det är mer än samlarbil/entusiastbil än en "åka ett år o sen sälja"-bil...

Till en riktig entusiast eller dyrkare kan jag bara rekomendera bilen starkt! Till 18-åring, köp-sälj kille inte!

Lycka till!
Si
49
Silverpilen
M3 -88, 518 -82, 318 -84
Steffe: Det visade sig också att Vanosen inte fungerade på den. Den var på Rigo direkt efter och det gjorde susen..
Var det inte någon som sa att enkel vanos krånglar aldrig ? :))
Mu
17
Mullemeck
M3GT
327Cab-89
Visst är det och framför allt kommer att bli en samlar bil, med fantastiska egenskaper, glöm ej bromsarna !! Har provat Älgtestet i 160 utan problem.

Don`t try this at home !!!!!!

Ett par länkar i repris:

Länk

Länk

Mvh
//B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.