AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.060

Montana-läder i E36

Hej,

Är det någon som har koll på vilka val som fanns på skinn i E36? Jag köpte en bil idag som har montanaläder och jag är imponerad över hur skinnet verkligen ser ut som nytt samt hur skönt det är att sitta på.

Vilka alternativ fanns 1995-1998?
Vilket var dyrast?
Är det ett plus eller minus att ha montanaläder mot det blankare som jag kallar "vanligt" skinn?

Mvh John
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag vet tyvärr inte vilket skinn som var dyrast på den tiden. Jag vet dock att Montana skinnet som du snackar om är den billigaste och vanligaste varianten på skinnklädsel i E39an så det kanske är nått liknande på E36an?!?!

Visst är montana skinnet skönt att sitta på och se på (har det i 520in) men det finns många som är bättre. t.ex. BMW´s nappaläder som är steget värre :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ok, jag jämför det bara med det blanka "vanliga" skinnet som det brukar vara och jag upplevde detta som mycket elegantare och skönare att sitta på.

Nån som vet mer om E36 skinnval?

Mvh John
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Offtopic: johnjohn, du har mail :)

mvh Robert Sahlin
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
johnjohn:
När jag tänker efter så har jag samma känsla som du, dvs det är inte så vanligt med detta skinn i E36orna. ¨Så förmodligen fanns/finns det ett annat "standard" skinn i E36orna än Montana.

Detta skinnet Länk (annonsbild på börsen) ser blankare ut än Montanaskinnet Länk (vår bil)

/Fredrik

Exakt, där har du skillnaden.

Jag har tidigare haft det blankare skinnet som jag kallar "vanligt" skinn och har det som halvskinn i min cab.

Men i denna nyinköpta E36 har jag Montana och det känns lyxigare :)

Mvh John
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ja Montanaskinnet är ju mkt mysigare än det där blanka skinnet :)

Finns det ingen här på forumet som sitter och trycker på en gammal E36 katalog så vi kan bringa klarhet i denna frågan?

/Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.