AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
729

Text i Fahrzeugbrief

Buller
Jag titter på en kopia på det fahrzeugbrief som kom med min bil.
Bilen är reggad första gången 91, men första ägaren är skriven 2000. Sist i briefet står.

LETZTES KENNEZEICHEN: PI-MZ 88 ANZAHL VORHALTER: 2
DER BISHERIGE FZ-BREIF AH985586 WURDE EINGEZOGEN.
Kan det vara så att det tidigare brief har bortkommit, och har ersats av ett nytt utan dom första ägarna, eller ?

En gång BMW alltid BMW
Scheckheft
Hej
Följande kan ha hänt: bilen har varit avställd mer än 18 månader eller bilen har varit försvunnen ur det tyska registret eller det gamla briefet har kommit bort av någon anledning. För ett korrekt svar är det dock enklast och säkrast att kontakta Zulassungsstelle för att höra om historiken.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Buller
Tak för svaret, kan det vara till någon hjälp att dom anger en § som detta.
FÜR DIE WIEDERZULASSUNG GEM. §27 (7) STVZO DES FAHRZEUGES

Och sedan kommer -ART: -HERSTELLER: -IDENT-NR: -TAG DER 1. ZUL.:

bULLER

En gång BMW alltid BMW
Buller
Jag hittade faktisk något, men har lite svårt att fatta meningen.
Som jag fatter rör det sig om §27 och sedan stycke 7 i denna.
Länk
Någon som kan ge svar på innehållet i denna §
tack på förhand

Mvh // Buller

En gång BMW alltid BMW
Scheckheft
Hej
Hittade också denna text och stycke 7 talar om att en bil har varit ur trafik/varit borta ur databasen och ska anmälas/registreras igen. Som jag talade om tidigare kan det vara så att bilen har varit avställd mer än 18 månader.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Buller
Jag pratade just med en kompis, som haft samma problem med en Audi. Det visade sig att bilen hade varit i Audi´s äga från 95 till 98 var då första ägaren blev reggad.
Kan det tänkas att min bil har varit i BMW´s ägo från 91 till 00 Detta kan nämligen stämma bra med sceckheftet som har börjat stämplas samma tid.

Mvh // Buller

En gång BMW alltid BMW
Scheckheft
Hej
Visst kan det vara så att bilen har varit BMW:s ägo under tiden. Men den har tydligen inte varit inregistrerad under dessa nio år eller så har den varit avställd mer än 18 månader.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.