|
|
|
|---|---|
|
Tänkte försöka med att köra med en gt 32 eller 37, men jätte lågt tryck... ca 0,5. hur kommmer det bli med responsen? Kommer den typ bara yla till mellan 5 och 6000 varv? Toppen kommer bli o portad och kammen orginal. Motorn blir en m20 antingen 2,3 eller 2,5. Vad tror ni? | |
| Ja kör me en gt37 på min m20b25 och den börjar ladda runt 3000varv o har fullt(0,5bar) ladd vid 4000varv | |
| perfekt | |
|
om du behåller original-komp så kommer du få fin respons.. men du lär bli lika galen som alla oss andra här som bara vrider på mer å mer tryck... tills det går åt helvete. sen börjar man om :P TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
om du behåller original-komp så kommer du få fin respons.. men du lär bli lika galen som alla oss andra här som bara vrider på mer å mer tryck... tills det går åt helvete. sen börjar man om :P TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
|
|
japp, jag vet.. tänkte bara att jag inte vill/ har råd att köpa mig en festurbo nu och sen en större. och kommer inte ha råd med ett riktigt sprut heller så det får bli så tills nästa sommar. Vill ju komma längre än med min saab jag har nu... 135,81 km/h på 201m= cirkus 300 hk på 1500kg bil. Hur stora spridare kommer jag behöva? lär väl bli lite mer än 170x50% ?? ( effektmässigt ) |
|
|
Synes dere 0,5 bar ladd ved 4000rpm er bra? Jeg går å venter på GT37 til min 535, og blir ikke så veldig glad om responsen blir så dårlig... Forventer å få ladetrykk noe tidligere med tanke på at det er en større motor iallefall.. |
|
|
har man kört saab i 5 år så är det skit bra! haha dör ju vid 5000 nä skojjar bara. men det är så jag vill ha det! |
|
|
GT37 till 3,5 lit M30 kommer bli flug turbo respons! |
|
|
haha, flug turbo.. så kan man ju oxå uttrycka det! :) Länk |
|
|
Är det inte så att det finns olika typer av GT-serien? Typ en lastbils GT37 här och en annan USA-issue Gt37??? I så fall, vilken variant diskuteras i denna tråden? "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| lastbil | |
| Vi bygger just nu på en kompsänkt, strokad 2,5a och laddet kommer vid 2600. 1 bar 1000 varv senare. Bra respons. | |
| E Garrett GT 37 ca. like stor som Holset HX 40? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.