|
|
|
|---|---|
Punkarn |
Min automat har börjat låta när jag står i korsning typ och ska åka iväg. Det liksom dunkar precia som om växlarna inte riktigt vill vara med. Men när jag väl kommit iväg så låter det ingeting. Några ideer vad det kan vara? |
|
Får du ett slamrande/dunkande ljud just vid start och igångrullning samt vid gaspådrag från nästan stillastående så är det troligen knutkorset på kardanröret närmast lådan som är dåligt. Går att byta endast knutkorset, BMW har "bara" hela kardanrör för 5-10000 kr att erbjuda...... Men kolla hos bildelsfirmor, det finns knutkors att köpa o byta! ///Magnus |
|
Punkarn |
ok ska kolla upp det tack så länge |
| Kolla stödlagret först, antagligen är gummit åt helvete, billigt och enkelt att byta. Vanligtvist när knutkorsen är dålig så får du vibrationer "durr" vid högre hastigheter. Klart att det går byta, det finns återförsäljare av skf:s lager som säljer knutkors. Ford har svetsade/nitade kors, inga problem o byta på dem, bara man tänker till lite | |
|
På min var det kuddarna bak på växellådan....... nu låter det ingenting :) West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34, bmw 2002 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.