AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
671

Verkstadsräkningen sprang iväg.

Vad göra om man lämnar in en bil på en reparation som ska kosta 5000 och det hela går på 7000?

Dessutom tog reparationen en månad istället för en dag.
Vad var det som kostade extra? Något okänt fel eller, eftersom det tog en månad att laga?

Det beror litegrann på orsakerna till extrakostnaden men antagligen hade jag inte gjort något alls åt saken. Hade varit värre om kostnaden blivit 5-10 000:- högre än sagt pris.

/Martin
-jag räds inte långmilare-
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är tyvärr bara att pynta o se glad ut! Antagligen har dom väl gjort något bra för de 2000 kronorna extra...?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Lite mer fakta i målet är nog relevant!

Reparerade de mer än vad ni kommit överens om? Om så, hade du gett dem klartecken för andra reparationer?
Berodde förseningen på verkstaden, reservdelsbrist eller pga att du sagt att det var OK att vänta?
Vilken typ av reparation var det som gjordes?
Hade ni kommit överens om ett fast pris?
etc...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...glömde att om ni har kommit överens om ett "ungefärligt pris", får det inte kosta mer än 15% mer utan att du godkänner det!
(konsumentköplagen)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det var oljekylaren som byttes och dels var alla kylare de satte å trasiga (knappast mitt fel!) och dels satt den gamla fast betydligt mer än de hade räknat med.

Egentligen är det inte så mycket att bråka om men nogär det irriterande.

Det senaste jag hörde i förra veckan var att det visserligen strulat en hel del men att budgeten skulle hållas.

Vidare åkte jag på att köpa en dyrare kylare då verkstadsägarens son (att han erkände detta!) haft sönder den begagnade när han skulle sätta dit den.

Vilken rätt har jag om kylaren går sönder igen? enligt verkstaden satte de på tre stycken med den läckte. Känns ju lite osäkert.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.