|
|
|
|---|---|
|
Hej, nu har jag ringt runt till lite verstäder och frågat lite vad det kan vara för ljud som låter när man gasar och släpper gasen och gasar igen. Det klonkar till som om det vore något som var glapp eller sitter löst. Det är dock ingen som är säker på vad det kan vara. Det som är bytt är harderskivan och bilen går i övrigt väldigt stabilt på vägen ingen tendens till att den kränger osv.. Någon som vet något om detta? Har sökt lite i forumet men hittar inga bra svar. Dom på BMW sa även att det inte finns Silent block på min bil utan dom hette främre gummilagring.. Det är en BMW M3 -93 /Daniel | |
|
Vart kommer ljudet ifrån?? Chassiet eller drivningen? Det gör det på många M3:or när man gasar och släpper, speciellt på 1:an & 2:an. Tydligen var det nåt glapp i drivningen, kommer fan inte ihåg vart nu, det står i nån tråd här. Tydligen inget att bry sig om, OM det nu är det du har. Annars kan det vara bussningar som behöver bytas! MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Bilen går som en dröm i övrigt och många säger att deta bara är så och det får man stå ut med.. Jag ska lämna in bilen och få det lokaliserat iaf, är lite av en pedant =( Bra eller dåligt? Kanske för den som köper bilen av mig sen, om jag säljer den??? Finns många vrak har jag märkt så det är juh kul att ha en fin bil... /Daniel |
|
|
Är stötdämparna bytt i framvagnen? Om dom är det, så kan det vara någon av dem som inte är dragen i botten. |
|
dunstan |
detta klonk är vanligt i många 3-serie med manuell låda. Hörs tydligast i M3. Har fått det förklarat någon gång men kommer inte ihåg detaljerna. Något om växellåda, drivlina mm. |
| Kolla fästena i golvet under bilen dom som axeln sitter dom kan slitas loss i svetsen/plåten helt säkert det!!!tror det finns 6 stycken sådana..måste ha en under o kolla samtidgt som du gasar o släpper koplingen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.