|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag kommer här med mer info angående mitt irriterande oljeläckage; oljan som läcker ut är svart, dock inte kolsvart. Oljan i bilen är nyligen bytt. Jag hoppas någon får en "aha!" upplevelse med denna info. Har hört att ventilkåpspackningarna kan torka, har dragit åt mina, gick att dra lite, har dock inte bytt. Mvh Omaha | |
| Är den mer svart än i motorn, dvs mer svart än på oljestickan ? | |
| Ja, betydligt svartare än på stickan. | |
| Har Du någon idé Anders S? (eller någon annan) | |
|
Är det inte så att oljan som läcker ut samlar på sig damm och smuts utifrån, innan den rinner ner på marken? Både övre och undre oljetrågspackningarna brukar läcka på M70. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Problemet är att bägge trågpackningarna är nyligen bytta så Jag har inte en aning om varifrån det kommer. Inget jätteproblem igentligen kanske men Jag tycker att en sådan bil inte ska läcka och droppa olja, rimmar illa på en sådan modell. Jag la ett stort industripapper under bilen och konstaterade då att oljan var svartare än på stickan. |
|
|
...men oljan rinner troligen på utsidan av motorn ganska lång väg och undersidan av motor/oljetråg brukar vara ganska smutsiga! Skulle tro att merparten av "svärtan" i oljan kommer sig av att den förorenas efter den har lämnat motorns inre. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag får instämma i föregående talare. Jag gjorde samma fynd men det är nog så att oljan samlar på sig skit på vägen till den lilla trista fläcken du upptäckt... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Spola rent bilen undertill på en GDS-hall, sedan är det lättare att hitta sölet. Du kan ju också kolla var oljan hamnar, om du ställer den på papper igen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Nåt nytt om ditt olje läckage ? Nyfiken!!! | |
|
Jag har haft bilen till en mekaniker (BMW) som tittade lite snabbt innan semestern, han sa att det såg ut som det kunde vara någon av ventilkåpspackningarna som det kommer ifrån, han var dock inte helt säker. Han sa att det inte är helt ovanligt att dom torkar ihop med åren. Jag tror Jag chansar och byter bägge fram i höst och hoppas att det är där läckaget kommer ifrån. Jag har haft bilen drygt ett år och trots ett lamellras i lådan i våras är Jag hur nöjd som hellst med bilen! Har Du också ett oljeläckage? Som sagt; inte mycket men jävligt irriterande på denna sorts bil eller hur? Mvh Omaha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.