AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
749

är detta allvarligt

marre86
Har massor med fel på min nyinköpte bmw 740ia-94,

vad kan detta vara den skrammlar fråm katalysatorerna är dom sönder då eller vad kan de vara?

Mvh

usch åkt på en blås bil känns de som.............

Scheckheft
Hej
Kan antingen vara skyddsplåtarna som är lösa eller så är kattarna slut. Nya univ. kattar finns bla att köpa här:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
marre86
Ok kan man hissa upp bilen och ha den igång å kika undertill ser man va ljudet kommer i från då om de nu är skyddsplåtarna?

Mvh

Scheckheft
Hej
Diskussion om kattar hos E38 samt koll här:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Det kan nog med stor sannolikhet bara vara skyddsplåtarna. Jag har samma grej på min e36 och en jag känner har samma på sin e39. Hur får man fast det igen egentligen? Ganska störande om man säger så!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Självborrande och en skruvdragare ;)..

nää men hissa upp den, och testa skaka i systemet,så hör du juh vars det låter, ev hissa upp den på tomgång..

/mvh jocke

Hehe ne inte det kanske...lär ju inte vara så bra att skruva rakt in i katten...funderade på om man kanske skulle kunna trycka in nå stålull eller nåt mellan katten och skyddsplåten för att få slut på skramlet...nåt som kan fungera tror ni??

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.