AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.535

Laser störare

Sida 2 av 2
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

När vi ändå håller på så : Länk

Vill slutligen påpeka att jag inte uppmanar till fortkörning utan bara vill öka kunskapen i ämnet.
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Så laservarnaren varnar altså när den känner av laserljus??

Säg att polisen står på ett skymt ställe där du inte har någon möjlighet att se dom, och att det inte är någon bil framför dig. Då varnar den väl inte förän laserstrålen nått din bil och därmed varnar den väl försent?
518i slow mobil
Det stämmer nog ganska bra. Därför ska man ha en störare på skylten fram. hindrar lasern...

Ser du en BMW, hälsa med ljustutan.....
Jo
189
Jonny78
523i -99
Anledningen till att jag vill ha en störare är att jag torskat 2 ggr på ett år. Första gången: 140km på 110 väg. Resultat: 1400:- i böter + prick.
Andra gången: 110km på 70 väg (tillfälligt sänkt från 90km) Resultat: 2000:- i böter + prick nr 2 + Indraget körkort 1-3 månader...
Båda gångerna var i Östergötland, så ta de lungt där.
Ingen av gångerna var det med min egen bil..
En jävla tur att dom inte tagit mig när jag kört RIKTIGT fort, med min bil...

Tidigare Bmw hatare
Hur fasen funkar det där med prickar. Trodde inte det fanns i Sverige, bara i Tyskland och så. Är det inte bara körkortet rakt av om du ligger på 30+?

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Denna hör väl till gråzonen om den inte redan är förbjuden. Länk
Laser/radarvarnar test: Länk
Es
96
Eson
520i -88
Hej Alla!

Skall sprida lite ljus över detta ämne... Laserstörare är enligt lag föbjudna i Sverige men det finns dock en typ av garageöppnare/lamprelä som bara råkar störa polisens frekvens. Om man kollar runt på www.trafikjuristen.se så finns det ett par fall där laserstöraren har friats pga att det är av garageöppnar modellen. Sakll man investera i en störare så är det den modellen som helst skall inhandlas.

Ha det bra...
//Eson
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Finns det nåt test på internet som man kan läsa vilken varnare/störare som är bäst?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.