AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.537

Laser störare

Sida 1 av 2
Jo
189
Jonny78
523i -99
Jag vet att det inte har direkt med Bmw att göra, men vet inte var jag ska fråga. Är det någon som vet var man kan fåtag i laser störare, som ser ut som nr. plåts hållare och om det fungerar?
Har man en Bmw som mår dåligt av att ligga och fisa, kan det nog vara bra att ha..
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Tja!

jag har en laser störare som du man sätter fast under nummerplåten till salu... funkar perfekt...

1500:- vill jag ha för den!

/Jonas
070-4000022
mikael noren
har en laser vanare om du är intresserad
pris 1800:-

mvh mikael

LIDER AV KRONISK FARTBLIDHET
Bara av ren nyfikenhet:
Varför säljer man en varnare/störare? Är det för att man plötsligt blivit laglydig?

Mvh Pär
Jag vill minnas att när Teknikens Värld testade laserstörare så kom de fram till att typ alla testade modeller utom en var istort sett helt värdelösa.
Att ha en laserstörare är väl ungefär som att cykla på trottoaren. Vad gör polisen om de mot förmodan skulle kolla en: " Typ, öhh, den där får du ta bort nu!"?

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
mikael noren
för att man har fler kanske!!!!!!

att det inte funkar är skitsnack
hade dom inte funkat så hade jag haft jävlig många
fortkörnings böter nu

har både störare o vanare.
BmwE46_320
Hej, Har dubbla laserstörare till salu. Pris SEK 1000:- .
Kan skicka dem till dig kostnadsfritt med DHL!!!
Emil 0707 - 77 90 90
BmwE46_320
Hej, Har dubbla laserstörare till salu. Pris SEK 1000:- .
Kan skicka dem till dig kostnadsfritt med DHL!!!
Emil 0707 - 77 90 90
Vad gör polisen egentligen när man bränner förbi en laserkontroll i 170 och de inte får något utslag på lasern. Typ stoppar en och frågar vad f-n man håller på med?

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Kommer man i 170km/h förbi en laser kontroll så uppfattar man nog att de(polisen)står där..DÅ STANNAR MAN INTE! för övrigt om det är rak o fin väg så läre polisen få pina upp sin sportvolvo i ca 250 o det tar fortfarande en jäkla tid innan de kommer i kapp dig..om man fotfarand ligger i 170 vill säga...MVH

Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84,
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Det är väl knappast lagligt att ha laserstörare/varnare i bilen? Vad händer om du blir stoppad och polisen inte har fått utslag på lasern (dom stannar dig altså av någon annan anledning) och upptäcker en laserstörare vad gör dom? böter?
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Vad jag förstår får de beslagta laser störaren för undersökning
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Är det allt dom kan göra?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

De kommer att bötfälla. Bote kommer att ligga på ca 1500:-: Det är nämligen 6mån. fängelse som max på straffskalan för innehav. 6 mån straffskala = rätt till husransakan (bil). Nu finns det tydligen också en störare som är "laglig". Dess huvud funktion är nämligen att fungera som garageports öppnare. Men den fungera också på Harry´s laser. Typ samma knep som den rostfria bojen "Bränningen", som flitigt såldes i Expressen för några år sedan.
Kör själv med lasevarnare av modellen Cobra 9600 och den fungerar klockrent på 3 laserband och 6 radarband (tar kameror).
För mer info. kolla på www.trafikjuristen.se
Har själv åkt med laserstörare förbi polisen i 140....Släppte av till 110 när jag såg att han svängde ut efter mig :-) Blev invinkad och laserstöraren beslagtagen/nedmonterad mitt på E4:an. Slutade med 1500:- i böter men ingen prick för fortkörning så nog var det värt det. Har dock inte ersatt med ny störare eftersom jag misstänker att straffet för återfall förmodligen är högre vid andra förseelsen. Men jag kan defintivt rekommendera det som teknisk lösning-den funkar!
krackelacke:
Prickar för fortkörning? Finns sånt kvar överhuvudtaget, trodde inte det förekom i Sverige.
Vad kostar böterna för att köra 140 på 110 väg, mer än 1500?
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Böterna för att köra 140 på 110 väg har jag för mig är "minst" 1600 kr, dessutom om man kör mer än 29 km/h över tillåtna hastighetsgräns är man ruskigt nära att bli av med lappen.... Inte för att jag själv har råkat ut för något sådant... Men jag har "kompisar".

Skämt å sidå så är flera personer i min bekantskaps krets poliser och det är vad jag har hört från dom när vi har diskuterat diverse trafik regler, men det är väl med poliser & trafik som med det mesta annat i livet att allt är från fall till fall & från person till person. Själv har jag aldrig blivit av med kortet fast det har varit på gränsen nån gång, har accepterat deras (polisens) beslut att bötfälla mig och inte käftat emot. Behandla andro som du själv vill behandlas.... osv osv !

När du älskar att köra !!!
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Borde inte det smartaste vara att ha en laservarnare så kan man bara sänka farten och polisen får en avläsning och alla är nöjda? Var kan jag få tag på störare/varnare Finns det radarvarnare eller bara radarstörare oxå??
Jag trodde inte det fanns laservarnare, bara gamla radarvarnare.

En laservarnare skulle ju kunna vara nåt, hur funkar den?
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Ja så vitt jag vet så piper fanskapet ca 500 - 700m före en polis kontroll (om polisen använder sig av laserpistol villsäga) vet inte hur tillförlitliga dom är...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Fungerar finfint. Grejen är ju den att tydligen så får ej mätningen inte starta före 400m. Men ligger du längre bort så kommer du troligtvis att få utslag på "spillet" från tidigare mätning(ar) om det är någolunda trafik intensitet. Laser strålen är nästan 1 meter bred vid 5-600m vilket ger goda möjligheter att den skall träffa laservarnaren. Har dock inte 100% koll på hur mätningen i övrigt skall gå till, men jag tror att de mäter flera ggr. under de 400m som de har till förfogande. Har en bekant med samma varnare som hittills lyckats klara sig från tre laser kontroller och en kamera. Eftersom varnarna är förbjudna i svedala så tror jag att Cobra inte lev. hit. Men är du i USA eller på Kanarieöarna så passa på.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.