|
|
|
|---|---|
| Är det någon mer än jag som stör mig på att folk lägger in en ny annons på sina delar varje dag? Ok om något förändras typ pris men vissa annonser som denna t.ex Länk är helt oförändrad varje gång. Vad säger administratörerna? | |
|
Ja, dessutom stör det när man skriver en värdelös rubrik! Borde det inte finnas en rapporteringsfunktion, som i forumet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Håller helt och hållet med. På en och samma sida kan man se samma annons både 3 och 4 gånger bara för att personen ifråga vill flytta upp den... | |
|
Håller med om att detta är jobbigt. En idé vore kanske att göra lite avgränsningskategorier precis som för bilarnas annonser (e34, e39 osv) om man gör olika kategorier för t.ex. fälgar,stolar.karossdelar mm. Detta kanske ger en bättre översikt och minskar alla "massannonser". Om det inte funkar kanske det äe dags att börja ta ut en mer eller mindre symbolisk summa för annonserna även under denna kategori. Pengarna går ju ändå till Autopower vilket vi alla har glädje av!?! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Jag tror på det där med att betala för annons på delar också. Men å andra sidan så tror jag antalet annonser skulle minska ganska mycket då. Jag själv brukar lägga ut annons för att mer eller mindre göra intressekoll, inte för att jag igentligen måste sälja. Men om någon då är intresserad så säljer jag. | |
|
Jo men om man sätter ett pris på ca 10:- så borde det inte vara ett så stort problem, visst en del annonser skulle kanske försvinna. Men samtidigt tror jag att kvaliteten på annonserna/hela säljsidan skulle öka en hel del. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Ja, det låter som en bra idé. 10 kronor är ju ingenting om man vill sälja någonting. Sen så lär ju kvalitén öka på annonserna och så. Låter som en bra idé! | |
|
Jag irriterar mig faktiskt på annonser som är kvar fast bilen är såld!!! Man kan väl iaf skriva dit att bilen är såld om man nu måste ha annonsen kvar. |
|
| Vilken idiot har kvar annonsen fast den är såld? Inte skulle jag vilja att folk ringde mig med jämna mellanrum iaf.. Verkar ju riktigt korkat måste jag säga. Är detta ett vanligt problem menar du? | |
| Ja det är det sitter nu och letar efter en 325 e30 88-90 så det brinner i krokarna. Man blir jävligt besviken när man tror man hittat ngt och så ringer man och får ett arrogant svar att den är ju såld för längesen. Tråkigt | |
|
Det är lite märkligt att folk har kvar annonser om saker är sålda. Jag tycker det är konstigt när t.ex. bilförsäljare och husmäklare har kvar annonser där det står "SÅLD". Jag menar varför ha kvar annonsen då? för att man vill skylta med att man har sålt en sådan/t bil/hus? Men ang. priser/omorganisering av säljsidan för delar. Går det att få någon respons på det som skrivits i denna tråd från powercrew? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Fredrik: Inte konstigt alls att ex. mäklare/bilhandlare sätter ut "såld" i vissa annonser, det handlar om en slags psykologisk marknadsföring där de vill visa att god omsättning råder på deras affärer och det därför är bäst för en eventuell kund att skynda med att slå till... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Jo, det där med att folk inte tar bort sina annonser på sålda saker kan man ju bli galen på.. Själv så plockar jag bort mina annonser max 10min efter det att saken är såld för att slippa massa mail och telefonsamtal. På tex. blocket har jag ringt på annonser som funnits i ett par veckor och säljaren säger att den sålde jag på 3timmar.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.