|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är nu så att jag har gått och blivit sugen på att byta bil, och då finns ju bara ett bil märke som gäller givetvis. har en fin 328 e 36 nu och jag funderar på att skaffa mig 323 e46 eller ska man satsa på 328 igen kanske? antar att 323:an är lite billigare att äga så därför är jag inne på en sådan mest. vore kul att höra vad andra tycker om sina 323:or och 328:or e46... Lelle | |
| Är så snuskigt nöjd med min 328 Coupe E46. motorn gååår! | |
|
Jag tycker att du ska välja 323:an, jag är super-nöjd med min. Annars har jag även en 325(E36)-93 du får köpa billigt:)) ------ Länk |
|
| Det enda som skiljer är försäkringen vad jag vet. Ring och kolla vad det skiljer för just dig. Värdera det mot att istället få lite mer kraft. Framförallt provkör båda och välj sen.. | |
|
328an e lite törstigare, men är o andra sidan 1 sek snabbare till 100. Jag tror att du kommer sakna en del bottenvrid om du väljer 323 i förhållande till den motor du har idag. Man ska dock inte sticka under stolen med att 323an är billigare och äga. Som Anders säger ligger merparten i skillnaden i försäkringspengar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
tackar för era svar. tror kanske med man kommer sakna lite bottenvrid om man tar en 323:a. innan 328:an som jag har nu hade jag en m535i -85 med gott om bottenvrid lite mer än i 328:an.men jag har ju varit nöjd med 328:an ändå, går jäkligt fint.undrar varför jag vill byta igentligen? men jag har ju haft den i 3år snart och då verkar det alltid komma ett sug efter något nytt att åka i. Jag tror jag ska göra som ni säger och ut och prova både 323 och 328. Lelle |
|
|
Tycker du inte ska stirra sig blind på 323 vs 328 båda bilarna går hur fint som helst och skillnaden är inte enorm. Leta istället efter den finaste för bäst pengar! |
|
|
det har du säkert rätt i,tack. Lelle |
|
|
har varit och provkört en 323:a och känner att jag mycket väl skulle kunna nöja mig med en sådan, kändes rappare än jag väntat mig faktiskt. Bra pris var det oxå faktiskt 129st tusen lappar, 7300 kontrollerade mil. skinn mm, fast jag vill ju inte ha trä bitar i inredningen, snyggt i och för sig men det gör sig bättre med aluminum+några andra grejer i utrustnings väg som jag också saknade, ska leta vidare efter den rätta bilen... Lelle |
|
|
Men för guds skull, säg inte nej till bilen för inredningens skull ! Det kostar drygt 2500:- att få allt "alu" med knopp och hela köret runt alla dörrar etc. Sen vet jag inte vad du saknade för övrigt iof men det verkar som sagt dumt att välja bort pga träinläggen.. |
|
|
Nej inte väljer jag bort den bara pga trä inredningen, och man vill ju titta på mer än en bil innan man köper inte bara ta första bästa. Lelle |
|
| Det gör du rätt i, att kolla flera bilar brukar ge BRA resultat... :) | |
|
Men är det inte så att 323:an känns mer "pigg" pga kortare slaglengd? Jag har inte provat 328:an. Det jag inte gillar med 323:an är namnet. |
|
|
Morten: Helt korrekt, 323an har kortare slaglängd och känns markant piggare än sin storebror(328). 323 tycker jag är ett bra namn, kanske lite helt rättvist dock :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.