AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.920

Kostnad för att lacka om en skärm?

33
Märra
e46 touring
Jag har fått rost på min ena bakskärm på min e46 touring 00a.

Har även rost under huven och på bakluckan men där är jag ganska övertygad om att dom tar det på garantin.

Skärmkanten däremot kan jag tänka mig att dom kan viljas jävlas med. Kan ju tex skylla på stenskott mm!?

Vad kan det kosta att lacka om skärmkanten om det skulle visa sig att man får göra det själv!? Färgen är cosmosvart metallic.
handlar det om 5k?

Skulle verkligen behöva veta då jag är påväg att sälja bilen nu..
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
En lackare tar i regel alltid mellan 1000-1500 kr i startavgift..och vad det gäller skärmkanten så är det mer troligt att halva bakskärmen lackas om du har något veck eller list på den så avslutas iregel lackningen mot den..men du få nog räkna med mellan 2 till 3 tusen beroende på vilken lackare du frågar..sen beror det på hur mycket rost behövs det bytas skärmkant så tar en plåtis några tusenlappar för det..bor du söder om så kan jag rekomdera en bra lackare
Om det är en -00 kan det ju inte vara mer rost än att det slipas bort, och med lackeringen hade jag lagt max 2000kr.
[C
421
[COD]soul
325iA -91
En skärm brukar inte vara nåt problem att få lackad utan kvitto och då snackar vi ca: 1500:-
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Kanske inte riktigt relevant för dig, men jag skriver iaf att jag betalade för lackering av en framskärm till min M535:a exakt 1000kr med kvitto hos en lackfirma....Nu i år.

Mvh Janne.
jp
464
jpn
523im -99
skulle tippa på en 1500kr för en vanlig solidlack och när det är metallic så säg 2000-2500kr

B-M-W
lite offtopic men.. jag lackade ett par m3 speglar i arctissilvermetallic, kostnad 500kr.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
var de en 00-a så ha du väl rostskydds garanti kvar som täcker det,de gjorde det på min 00-a iaf......elr??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.