AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
943

Anslutningar till spridare...

Tja..
Är det nån som vet om nåt bra ställe som fixar fram anslutningar till spridare?
Ska göra egen fuelrail och vet inte hur jag ska få tätt mellan rail/spridare. Någon som har nåt bra förslag. Spridarna som ska användas är Bosch "gröna" 465cc, de som sitter original i S60 R.
MVH Timo
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Använd rör med innerdiameter 14 mm ?
Jag tror det är diametern som normalt ska täta bra med O-ringen på spridarna.

/Mattias

Tackar.
Men blir det verkligen tätt då?
Om jag änvänder rör av samma dia som spridaren och sen en kraftig slang mellan röret och spridaren och slangklämma över?

En otrimmad bil är som en otränad kropp, tjejerna föredrar den tränade...
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Ja, det ska bli tätt.
Skulle inte rekommendera slangar och skräp, desto större chans att det läcker.

Passar inte original-skenan? Det är ju bara att återanvända den om inte allt passar (placering av regulatorn etc..).

/Mattias

Nej originalskenan passar inte.. den har mycket för stora hål att placera spridarna i. den är ju gjord för 14 år gamla spridare och teknikens har som med allt annat gjort spridarna mindre:)
Men spridarnar dia är 14 mm... O-ringen är ca 15,5 mm.. om jag tar ett rör med innerdia 14 mm och pressar i spridaren så blir det tätt då eller? det är väl typ så det är gjort original...?
kan man pressa i själv eller måste man anlita nån?
MVH Timo

iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Det kan ju vara en idé att kona ändan på röret så att det inte skadar O-ringen när du trycker fast spridaren i skenan, finns speciella verktyg för detta..
Precis så här fungerar det på en några polares hembyggen och det tätar hur bra som helst. Se bara till att insidan på röret är väldigt fin och inte repig annars tätar det dåligt.

Det här ordnar du alldeles på egen hand.

/Mattias

Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Har svarvat bussningar med 13,9 mm invändigt mått som sedan har hårdlötts på min egentillverkade fuelrail. Det verkar sitta bomben.

Länk <--- Mitt BiTurbo-bygge
Ok tack för alla svar.. Då ska jag prova det så får vi se.. ha det gött.. Timo

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
hej,

Kan man inte köpa färdiga rör som är gjorda för att stoppa in spridare i. ?? eller något liknande i alla fall. eller måste man tillverka allt själv.

/richard

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.