|
|
|
|---|---|
|
Jag tror att min bränslepump på m5an har sagt upp sej!! Jag har lossat på locket i bagageutrymmet, där sitter en platta med en elanslutning och 2 slangar, när jag knackar på plattan så surrar motorn. Och den startar. Är det pumpen som sitter där eller är det bara bränsle mätaren? Var sitter pumpen? Är troligt att det är pumpen som är sönder eller vad kan det annars vara? C.S | |
| Filmmakaren Serung? | |
| Det var väl Serum som gjorde filmer? | |
| Haha..ja så var det kanske ja! .) | |
|
Tjena serung!!!! Många mysiga filmer du gjort! : ) Hur som helst så är det i tanken pumpen sitter JA. Lossa bultarna som sitter på locket och lyft upp härligheten, sen är det bara att dra ur pumpen med gummilagringen som håller pumpen och köpa en ny! Den som jag köpte var en Pierburg, den var dubbelt så stor som originalet ( bosch ) men gummilagringen var mindre så den passade iallafall. Den kostade 2200kr. Kolla så att det inte är oxid på elanslutningarna! Passa på att torka rent i tanken med en ren trasa så att det inte åker in smuts i filtret Packningen som sitter i locket brukar svälla av bensin så passa på att köp en sådan på en gång. / Hejs MM |
|
|
Vill ni köpa några filmer?? Äh, bara skojar, man får väl upp tankammarturen först? (det är väl den som sitter i locket?) Är det pumpen som jag ser där nere i tanken?? är det bara å dra sen?? Det går väl inte av några elkablar?? Jag har ju oturen att jag tankade fullt innan den gick sönder :(, men jag får väl slanga ur, eller inns det någon bottenplugg? Var köpte du din pump?? Det konstiga är att när jag knackar på locket där uppe så går den ju lite, kan det vara så att locket inte jordar ordengligt? Eller det kanske inte är jordat??? Tack så länge MMM å god jul på dej!!!! C.S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.