|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Beppo: Det står två datum på körkortet efter återkallning. Ett när det först utfärdades och ett för det nya utfärdandet! |
|
|
Jo, men innan det ändrades så stod bara det nya datumet och då såg det ut som att du var en alldeles nybliven körkortstagare, med allt vad det innebär av tex högre försäkringspremier osv. /B |
|
|
Beppo, tyvärr går försäkringsbolagen på uppgiften om när du fick tillbaka kortet via databasen till vägverket. Att det står det ursprungliga utfärdandedatumet på körkortet påverkar inte försäkringspremien det minsta... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag läste i ngn biltidning att detta skulle ändras på, enligt beslut av ngn EU-instans. Det kanske inte har trädit i kraft ännu. Eller också är det så att tidningsuppgifter inte alltid är att lita på........ /B |
|
|
Glömde visst att berätta att det var inte z:an som gick för fort, det var en renault kangoo (firmabil). Men måste säga att det va ju ganska fördelaktigt att dom mätte medelhastighet med tanke på att jag maxade skiten en stund innan jag märkte att snuten var bakom (150-160 km/tim, fortare går den inte). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.