|
|
|
|---|---|
| har funderat på vilken bmw som skulle kunna tänkas vara snabbare än volvos t5?????skulle va skönt å få de ur huvudet,så man måste ju fråga runt med några som vet!!!! | |
|
540 eller nån M-modell --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
sen kan man ju fråga snabbast på vad? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| hur mycke hk är det i en t5 då????? | |
|
250 tror ja --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
t5:an har 225hk. (211hk om den är importerad och har 2liters motorn istället för 2.3:an) t5r har 240hk (t-gul) R har 250hk (t-röd -96-97) -kan du svänga kör du för sakta- |
|
|
Som sagt. Beror ju på vilken T5:a man menar men. S70 T5 har 240hk. Har kört mot en del T5:or och en R på 300+. En orginal T5:an går inte speciellt bra. 2 av mina vänner har sådana. Kompisen drar dessa LÄTT med din 540iA E34 på ca 290hk. Inte så konstigt iof. Köper du en M5:a eller M3:a så måste volvon upp i ca 300hk för att dra dig. Vilken dom kommer upp i med steg 1 nästan för 4300:- MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Sen om du har en M3:a och de kommer med sina upptrimmade Volvos och kör ifrån dig, så kan du ju alltid bjuda med dem ut på en bana....brukar bli roligt att höra deras undanflykter...=)=)=) "Bättre att ha 300 hästar på gatan än 800 i garaget" |
|
|
Tja. jag drog en trimmad t5 med min morbors bmw 328 -96 så det krävs inte så mycket för att dra en t5a. (grävlingar) // Tim |
|
| 325i E30 Turbo :-) | |
|
Ta en E32 750 den är snabbare än en T5 i toppfart i allafall och billigare i inköp + att du åker MYCKET bekvämare |
|
| timeriksson_2<<< då gick nog inte t5:an som den skulle eller så kunde han inte köra. en t5:a drar man inte med en 328. | |
Gemini__ |
Precis, trimmade T5:or är inte att leka med. De går ruskigt bra faktiskt, de som är lite modifierade. Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
| Måste tillägga att S60 T5 har 250 hästar... Den gör enligt Bilsport 0-100 på 7,1 sekunder... Inge problem att dra ifrån en sådan med tex en m3 eller 540i,. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.